«نوری المالکی» نامزد نخست‌وزیری عراق نمی‌شود

«نوری المالکی» نامزد نخست‌وزیری عراق نمی‌شود
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 16:16

در آستانه آغاز به کار پارلمان جدید، معاون رئیس‌جمهور عراق و رئیس ائتلاف «دولة القانون» بار دیگر اعلام کرد که برای تصدی پست نخست‌وزیری نامزد نخواهد شد.

العالم _ عراق

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولة القانون و معاون رئیس‌جمهور عراق که گفته می‌شد از گزینه‌های نامزدی برای نخست‌وزیری عراق است، امروز (یکشنبه دوم سپتامبر) رسما اعلام کرد که نامزد نخست‌وزیری نخواهد شد.

المالکی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، اعلام کرد: زمانی که چند سال پیش من اعلام کردم که برای نخست‌وزیری نامزد نمی‌شوم، در این امر جدی بودم. من هنوز به این دیدگاه پایبندم وتصور می‌کنم که این مصلحت است.

المالکی تصریح کرد: اکنون نیز تصمیمم را تکرار می‌کنم و می‌گویم که به دلیل همان دلایل پیشین و دیدگاهی که داشتم، نامزد نمی‌شوم.

وی در ادامه از هر نامزدی که خود را برای تصدی این پست آماده کرده، تقدیر کرد و گفت: من پشتیبان و حامی هر برادری که این پست را برعهده گیرد، هستم و در تصحیح وضعیت موجود و تحقق مسئولیت ملی او و خدمت به مردم مشارکت می‌کنم.

در کشاکش اخبار انتخاباتی و تشکیل پارلمان جدید، برخی رسانه‌ها و منابع آگاه اعلام کرده بودند که المالکی قرار است بار دیگر نامزد تصدی پست نخست‌وزیری شود.

پربیننده ترین خبرها