همکاری های نظامی ایران و عراق گسترش می یابد

همکاری های نظامی ایران و عراق گسترش می یابد
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 17:43

در دیدار وزیر دفاع عراق و معاون ستاد مشترک ایران بر گسترش روابط دفاعی و نظامی میان دو کشور همسایه تاکید شد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سردار سرتیپ "قدیر نظامی پور" معاون رئیس ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در امور بین الملل و هیات همراه روز یکشنبه در بغداد با سرلشکر "عرفان محمود الحیالی" وزیر دفاع عراق دیدار کرد. 
در این دیدار که در محل وزارت دفاع عراق انجام شد، دو طرف در خصوص تعمیق روابط دو کشور و بررسی نشست جدید مرکز چهارجانبه امنیتی ایران، روسیه، عراق و سوریه در سطح روسای ستادهای مشترک عضو این مرکز گفتگو کردند. 
موضوع اربعین و همکاری های امنیتی پیرامون آن یکی دیگر از محورهای گفتگوی مقامات ارشد نظامی ایران و عراق در این نشست بود. 
وزیر دفاع عراق در این دیدار بر آمادگی کشورش برای اجرای کلیه توافقنامه ها و پرتکل های فیما بین تاکید کرد. 
سرلشکر الحیالی بار دیگر از همکاری ایران در کمک به مقابله با داعش و حسن نیت و رفتار صادقانه جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و گفت: ایران و عراق دو کشور دوست و برادر و هم مرز هستند و باید روابط آنها درهمه زمینه در سطح بالایی باشد. 
به گزارش ایرنا، سردار نظامی پور برای شرکت در نشست کمیته امنیتی چهارجانبه کشورهای ایران، روسیه، عراق، سوریه که با حضور معاونان ستاد مشترک چهار کشور روز شنبه در محل وزارت دفاع عراق در شهر بغداد پایتخت این کشور برگزار شد، و گفتگو با طرف عراقی برای تقویت روابط دو جانبه به عراق سفر کرده است.
این کمیته از سه سال پیش تاکنون با هدف هماهنگی امنیتی و تبادل اطلاعاتی میان چهار کشور برای مبارزه با گروهک تروریستی تکفیری داعش در عراق و سوریه بشکل متناوب تشکیل جلسه می دهد. 
نشست روز شنبه این کمیته برای نخستین بار در سطح مسوولان عالی نظامی و معاونان ستاد مشترک چهار کشور برگزار شد. 
سردار سرتیپ قدیر نظامی پور معاون رئیس ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در امور بین الملل ، سرلشکر سلیم خلیل حربا معاون رئیس ستاد ارتش سوریه، سرلشگر عبدالامیر یارالله جانشین رئیس ستاد ارتش عراق و ژنرال امیتراگوف سرگی معاون کل رئیس ارتش روسیه امروز پس از دیدار با وزیر دفاع عراق، در نشست این کمیته، آخرین راهکار مبارزه با تروریسم بویژه در سوریه را بررسی کردند. 
اعضای این کمیته در سال های اخیر از طریق همکاری امنیتی و تبادل اطلاعاتی موفق به ردیابی تحرکات تروریست ها در مرزهای مشترک عراق و سوریه، انهدام مواضع و به هلاکت رساندن صدها تروریست و همچنین جلوگیری از نفوذ مجدد داعش به عراق و سوریه شده اند.

پربیننده ترین خبرها