عزم راسخ حزب‌الله برای تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید لبنان

عزم راسخ حزب‌الله برای تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید لبنان
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 20:03

عضو شورای مرکزی حزب‌الله تأکید کرد این جنبش به خاطر لبنان تلاش می‌کند دولت جدید هر چه زودتر تشکیل شود.

العالم _ لبنان

«شیخ نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله اعلام کرد این جنبش با توجه به افزایش گره‌ها در مسیر تشکیل دولت و با هدف نجات کشور از فروپاشی اقتصادی و بحران آب، برق و زباله‌ها، برای تشکیل هر چه زودتر کابینه جدید تلاش می‌کند.

بر اساس گزارش شبکه‌ «المنار»، شیخ قاووق که در یادبود شهدای مقاومت در شهر «مجدل زون» سخنرانی می‌کرد، گفت زمانی که حزب الله برای تشکیل دولت عجله کند، ترسی از تحریم‌های آمریکا یا تصمیم‌های دادگاه لاهه نیست، نباید زمان را از دست داد. کسانی هستند که مشکلات را پیچیده‌تر می‌کنند و با تحریک‌ها در راستای مقابله با مقاومت همراه می‌شوند اما جز «شکست» دستاوردی نخواهند داشت زیرا لبنان که بر دو دشمن اسرائیلی و تکفیری و نیز تحریم‌های آمریکا پیروز شده ، تسلیم دیکته‌ها و اراده خارجی نخواهد شد.

این عضو حزب‌الله تصریح کرد آمریکا به صورت علنی از داعش در شرق فرات و از النصره در ادلب حمایت می‌کند و اکنون برای حمایت از آنها تهدیداتی مبنی بر حمله نظامی به راه انداخته اما طرفی که از سال 2011 و آغاز جنگ سوریه در مقابل 84 کشور پیروز شده اکنون نیز می‌تواند بر اراده آمریکا در نبرد ادلب و شرق فرات پیروز شود.

شیخ قاووق تأکید کرد حضور داعش و النصره در سوریه، برای لبنان خطرناک است بویژه اینکه بسیاری از تروریست‌های تکفیری لبنانی هم هستند که در کنار آنها می‌جنگند به همین دلیل لبنان نیاز فوری به یکسره شدن نبرد ادلب و شرق فرات برای ریشه‌کن شدن این تروریست‌ها دارد.

16 اردیبهشت‌ماه سال جاری (1397) انتخابات لبنان بر اساس نظام تناسبی برگزار شد و «سعد الحریری» در سوم خرداد مأمور به تشکیل کابینه شد. احزاب لبنانی بر سر کرسی‌های وزارتی اختلافات گسترده‌ای دارند و همین موضوع تشکیل دولت را به تأخیر انداخته است.

پربیننده ترین خبرها