النجباء عراق: ادعای موشک های بالستیک یاوه گویی است

النجباء عراق: ادعای موشک های بالستیک یاوه گویی است
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 23:23

گروه مقاومت اسلامی "جنبش النجباء" به رهبری شیخ اکرم الکعبی در واکنش به ادعای ارسال موشک هایبالستیک از ایران برای برخی از گروه های مقاومت اسلامی در عراق، طرح چنین سخنانی را مصداق "یاوه گویی" دانست.

العالم ـ عراق

"سید هاشم الموسوی" سخنگوی این جنبش اسلامی در بیانیه ای امروز یکشنبه گفت که ادعای ارسال موشک های بالستیک از ایران به برخی گروه های مقاومت اسلامی یاوه گویی است و ارزش پاسخ دادن ندارد.
وی اضافه کرد که تمایلات آمریکا باعث شده است تا دست به نمایش های خیال بافانه ای بزند که هدف آن ضربه زدن به ثبات عمومی عراق و توطئه گری علیه گروه های مقاومت اسلامی در عراق است.
الموسوی گفته است که جای تاسف دارد که آمریکا در ادلب سوریه سلاح شیمیایی در اختیار گروه های تروریستی قرار داده و جهان در قبال این رفتار آمریکا هیچ احساس نگرانی ندارد و همزمان به طرح چنین ادعاهایی علیه عراق می پردازد. 
پیش از این نیز وزارت خارجه عراق نسبت به این گزارش خبری خبرگزاری رویترز واکنش نشان داده و آن را نادرست خوانده بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق خبرسازی این رسانه غربی درخصوص دریافت موشک بالستیک از ایران توسط برخی گروه های عراقی را تکذیب و نسبت به طرح چنین ادعاهایی ابراز شگفتی کرد.
"احمد محجوب" با اشاره به این که وزارت خارجه عراق خود را ملزم به واکنش نسبت به ادعاهای بدون دلیلی که در برخی گزارش های رسانه ای مطرح می شود نمی داند در عین حال تاکید کرد که همه سازمان ها و نهادهای عراقی ملزم و پایبند به اجرای ماده هفتم قانون اساسی این کشور هستند. 
محجوب گفت که مطابق این ماده از قانون اساسی عراق، بکارگیری خاک عراق به عنوان مقر یا گذرگاه برای حمله و به خطر انداختن امنیت هر کشور دیگری ممنوع است.
به گزارش ایرنا، رسانه های غربی و پاره ای رسانه های منطقه، در آستانه تشکیل دولت جدید عراق در طول هفته های اخیر ادعاهای کذب متعددی را مطرح کرده که به اعتقاد کارشناسان، هدف آن، اختلاف افکنی بین دو کشور و تاثیرگذاری بر روند تشکیل دولت در عراق است.
مقامات دولتی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق همه این ادعاها را به ضرس قاطع رد کرده و بی اساس توصیف کرده اند.

پربیننده ترین خبرها