اعلام تشکیل فراکسیون اکثریت در عراق با محوریت العامری

اعلام تشکیل فراکسیون اکثریت در عراق با محوریت العامری
دوشنبه 12 شهريور 1397 - 02:33

فراکسیون اکثریت در عراق با محوریت العامری بامداد دوشنبه در هتل الرشید برگزار و سپس تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمان با اسم ائتلاف «البناء» اعلام شد.

العالم-عراق

ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری و ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی و سایر ائتلاف‌ها و جریان‌های سیاسی همسو، بامداد دوشنبه پس از اعلام موجودیت فراکسیون اکثریت با محوریت صدر، تشکیل جلسه دادند.

منابع عراقی می‌گویند که 145 نماینده پارلمان با حضور رهبران ائتلاف‌ها و روسای جریان‌های سیاسی عراق در منزل هادی العامری حضور پیدا کردند.

در همین حال، دفتر نوری المالکی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بزرگترین فراکسیون پارلمان عراق تشکیل شده است.

 هشام الرکابی مدیر دفتر نوری المالکی تاکید کرد که «بزرگترین فراکسیون با عنوان ائتلاف البناء تشکیل شد.»

الرکابی تصریح کرد که ائتلاف نامبرده شامل «الفتح، القانون، النصر(فالح الفیاض)، القرار، الجماهیر، الوطنیه، الانبار هویتنا، صلاح الدین هویتنا، اراده، بابلیون و الکفاءات» است.

نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق اعلام کرد که این ائتلاف البناء است که دولت جدید را نشکیل خواهد داد.

از سوی دیگر، فالح الفیاض رئیس تازه برکنار شده الحشد الشعبی و مناصب دولتی عراق ابراز امیدواری کرد که کردها فردا در جلسه پارلمان به فراکسیون اکثریت با محوریت العامری یا همان ائتلاف البناء بپیوندند.

پس از پایان این جلسه که در آن هادی العامری، نوری المالکی، فالح الفیاض، استاندار صلاح الدین و دیگر شخصیت‌های جریان‌های سیاسی حضور داشته‌اند، تشکیل فراکسیون اکثریت شامل 145 کرسی، اعلام شده است.

این در حالی است که فراکسیون اکثریت با محوریت صدر یکشنبه شب موجودیت خود را با 177 کرسی از مجموع 328 کرسی پارلمان اعلام کرده است.

قرار است اولین جلسه پارلمان جدید عراق امروز دوشنبه برای اعلام رسمی تشکیل فراکسیون اکثریت(بزرگترین فراکسیون پارلمان) تشکیل شود و تا قبل از جلسه پارلمانی روز دوشنبه معلوم نیست که کدام فراکسیون، بزرگترین فراکسیون پارلمانی محسوب می‌شود.

پربیننده ترین خبرها