موافقت عباس با پیشنهاد آمریکا برای تشکیل کنفدراسیون اردن ـ فلسطین

موافقت عباس با پیشنهاد آمریکا برای تشکیل کنفدراسیون اردن ـ فلسطین
دوشنبه 12 شهريور 1397 - 12:16

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد با پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا برای تشکیل کنفدراسیون اردن ـ فلسطین موافقت کرده اما یک شرط گذاشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد ایجاد (حکومت) کنفدراسیون اردن-فلسطین را داده و وی به شرط اینکه رژیم صهیونیستی بخشی از آن باشد، با پیشنهاد مذکور موافقت کرده است.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، عباس طی دیداری که یکشنبه (دیروز) با فعالان اسرائیلی وابسته به موسسه «صلح اکنون» داشت، گفت: علیرغم شرایط سخت کنونی من همچنان به صلح بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و اصل راه‌حل دو دولتی معتقد هستم.

رئیس تشکیلات خودگردان به قطع کمک‌های آمریکا به «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) نیز واکنش نشان داد و گفت: این مسأله باید بر اساس تصمیم‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی حل شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، محمود عباس به هیأت اسرائیلی مذکور اعلام کرد در راستای هماهنگی امنیتی، بارها با «نداو ارگمان» رئیس «شاباک» (سازمان امنیت و اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی) دیدار کرده است و هماهنگی امنیتی با شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی همچمنان ادامه دارد.

این اظهارات عباس در حالی بیان می‌شود که بر اساس برخی گزارش‌ها، آمریکا قصد دارد در ماه جاری «سپتامبر» طرح موسوم به «معامله قرن» ویژه صلح را ارائه دهد؛ موضوعی که تشکیلات خودگردان می‌گوید با آن مخالف است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

همچنین بر اساس طرح مذکور، دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها