خانواده هاي زندانيان عربستاني تظاهرات كردند

خانواده هاي زندانيان عربستاني تظاهرات كردند
سه شنبه 4 مهر 1391 - 13:51

دهها عربستاني (امروز سه شنبه) در مقابل زندان قصيم در نزديكي رياض در محكوميت بازداشت خويشاوندانشان و زنداني كردن آنها بدون محاكمه، تظاهرات كردند.

به گزارش شبکه خبری العالم، دنبال اين تظاهرات پليس عربستان نيز راههاي ورود و خروج منطقه را بست و تظاهركنندگان را در منطقه تحت محاصره خود درآورد.

ريما جوريش يكي از فعالان معترض با بيان اينكه همسرش كه يك پرستار است از 8 سال پيش تاكنون بدون هيچ تفهيم اتهامي تحت بازداشت است، تاكيد كرد كه وي و همراهانش در همين منطقه خواهند ماند تا اينكه حكومت خواسته آنها براي آزادي نزديكانشان را اجابت كند.

وي افزود: 60 مرد و 45 زن و 13 كودك در همين مكان بدون آب و غذا مانده اند و پليس نيز كه با ارائه توضيحاتي در اين خصوص مخالفت كرده است، هركسي را كه خواهان ترك منطقه است، تهديد به بازداشت می کند. 

فعالان سياسي در زمينه حقوق بشر برآورد كرده اند كه حدود 30 هزار بازداشت شده سياسي در زندانهاي عربستان بسر مي برند. اما دستگاههاي امنيتي مي گويند كه تعداد آنها فقط بالغ بر 5 هزار نفر است كه به اتهامات امنيتي متهم هستند و این اتهامات به حملات سال 2003 عليه مراكز خارجي و دولتي مربوط مي شود. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها