یک خبر چند خط تحلیل؛

پیش دستی در اعلام فراکسیون اکثریت در عراق شکست خورد

پیش دستی در اعلام فراکسیون اکثریت در عراق شکست خورد
دوشنبه 12 شهريور 1397 - 13:57

العالم _ عراق

خبر:

درحالی که درساعات پایانی دیشب روسای برخی جریانات سیاسی عراقی از تشکیل فراکسیون اکثریت در عراق خبر دادند امروز مشخص شد این حرکت زودهنگام و برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی صورت گرفته و اقدامی پیش دستانه بوده است.

تحلیل:

  • دیشب روسای گروه های سائرون، نصر، حکمه، الوطنیه، ترکمان ها و القرار د رنشستی کاملا هدفمند از تشکیل فراکسیون اکثریت خبر دادند این در حالی است که تا این لحظه امار و گزارش ها از اختلاف عددی 137 مقابل 107 به نفع جناح مقابل مشتمل بر فتح، قانون و دیگر همراهان ایشان خبر می دهند در عین حال گروه های کردی که می توانند عاملی تعیین کننده در این خصوص باشند همچنان اعلام پیوستگی رسمی با هیچ یک از دو جناح نکرده اند.
     
  • در یک حساب سر انگشتی اعتبار اعلام دیشب از آن جهت زیر سوال و محل تامل بود که در جریان نصر عبادی چند روز پیش تعداد 28 نماینده اعلام جدایی کردند اما در جلسه دیشب این تعداد در قالب  جریان نصر و به نفع فراکسیون اکثریت محاسبه شد. با توجه به اینکه هر نماینده پس از سوگند از اختیاراتی مستقل نسبت به فراکسیون خود برخوردار می شود به نظر می رسد حرکت دیشب در اعلام فراکسیون اکثریت کاملا شتاب زده بوده و اهدافی کاملا سیاسی را تعقیب می کرده است به باور آگاهان به مسائل عراق تحولات امروز بیش از هر چیز شکست امریکا در مداخله در امور عراق را نشان می دهد.

پربیننده ترین خبرها