ترور دو سرکرده ائتلاف تروریستی «الجبهه الوطنیه» در ادلب سوریه

ترور دو سرکرده ائتلاف تروریستی «الجبهه الوطنیه» در ادلب سوریه
دوشنبه 12 شهريور 1397 - 14:26

جسد دو تن از سرکرده‌های ائتلاف تروریستی «الجبهه الوطنیه للتحریر» در جنوب ادلب پیدا شد که افراد ناشناس آنان را ترور کرده بودند.

العالم - سوریه

ترور فرماندهان گروه‌های مسلح در استان ادلب در شمال غرب سوریه همچنان ادامه دارد.

پایگاه خبری معارض «عنب» گزارش داد که افراد ناشناس دو نفر از فرماندهان ائتلاف تروریستی «الجبهه الوطنیه للتحریر» (جبهه ملی آزادی‌بخش) را در ریف ادلب ترور کرده‌اند.

به گفته عنب، عناصر تروریستی گروه «ارتش آزاد سوریه» دو جنازه را در دو راهی «نحلیا» واقع در جنوب ادلب پیدا کردند که متعلق به «ابو واصف العسکری و ابو ماریا إداری» سرکرده‌های الجبهه الوطنیه بود.

اخیرا الجبهه الوطنیه از ادغام عناصر ارتش آزاد با گروههای تروریستی «جبهه تحریر سوریا، جیش الاحرار و صقور الشام» شکل گرفت.

«جابر علی پاشا» سرکرده احرار الشام در صفحه تلگرام به کشته شدن این دو سرکرده واکنش نشان داده و ادعا کرد که این سرکرده‌ها «مجاهد» بودند.

پاشا با اشاره به اینکه به تعقیب این افراد که آنان را کشته‌اند ادامه خواهد داد، درباره این افراد ناشناس مدعی شد که چنین افرادی به نام دین تجارت می‌کنند و تصویر آن را مخدوش کرده‌اند.

به گزارش عنب، حوادث ترور که در ادلب رخ می‌دهد، ناشی از ناامنی این استان است و انگشت اتهام به سمت هسته‌های داعش نشانه گرفته می‌شود.

در 29 مرداد ماه گذشته نیز سه نفر از عناصر الجبهه الوطنیه توسط افراد ناشناس در «سراقب» واقع در شرق استان ادلب کشته شدند.

همچنین یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی یک مقر الجبهه الوطنیه در اطراف شهر «اریحا» منفجر شد که در پی آن دو عنصر این ائتلاف کشته و زخمی شدند.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این ترور را بر عهده نگرفته است، ولی اخیرا هسته‌های وابسته به داعش در ادلب قتل شماری از سرکرده‌های تروریستی را بر عهده گرفته است.

همزمان با این حالت ناامنی و ترور سرکرده‌های تروریستی، ارتش سوریه خود رابری عملیات علیه تروریستها در ادلب آماده می‌کند.

الجبهه الوطنیه به همراه عناصر تحریر الشام –که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است- از چندی پیش در حال بازداشت کسانی است که آنان را متهم به تماس با دولت سوریه برای انجام مصالحه می‌کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها