افشای تهدید «محمود عباس» علیه غزه در دیدار با هیأت مصری

افشای تهدید «محمود عباس» علیه غزه در دیدار با هیأت مصری
دوشنبه 12 شهريور 1397 - 17:27

یک روزنامه لبنانی به نقل از منابع فلسطینی نوشت موضوع «آتش‌بس» نزدیک بوده دیدار رئیس تشکیلات خودگردان با هیأتی از سازمان اطلاعات مصر را بر هم بزند و رئیس تشکیلات در این دیدار غزه را تهدید کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

هیأتی از سازمان اطلاعات مصر هفته جاری وارد رام‌الله شد و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کرد.

روزنامه «الاخبار» در گزارشی به نقل از منابع فلسطینی آگاه نوشت، اختلاف بر سر پرونده «آتش‌بس» در غزه نزدیک بود که دیدار میان عباس و هیأت مصری در شنبه هفته جاری (10 شهریور) را بر هم بزند.

طبق این گزارش، عباس تهدید کرد در صورت عبور از وی تدابیر سختی را علیه نوار غزه در پیش خواهد گرفت و این اظهارات باعث شد «عمرو حنفی» رئیس هیأت مصری به وی تأکید کند قاهره در راستای عبور از نقش او (در صحنه فلسطین) کار نمی‌کند اما اجازه ادامه وضعیت فاجعه‌بار غزه را هم نخواهد پذیرفت.

الاخبار نوشت مصری‌ها به عباس اطمینان خاطر دادند بدون موافقت و مشارکت تشکیلات خودگردان، حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی را به سمت امضای توافق آتش‌بس سوق نمی‌دهند.

تشکیلات خودگردان می‌گوید عدم حضور سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در توافق آتش‌بس به معنای تشکیل دولت در نوار غزه است و این به معنای اجرایی شدن یکی از بندهای «معامله قرن» است.

در ادامه این گزارش آمده است محمود عباس از پیشنهادات مصر در خصوص آشتی ملی از جمله آغاز به کار دولت توافق ملی در غزه کاملا استقبال کرده است اما تأکید کرده راضی نیست مصر هنگام میانجی‌گری میان «اسرائیل» و حماس از تشکیلات خودگردان عبور کند.

رئیس تشکیلات خودگران و هیأت مصری در دیدار خود بر تحقق آشتی ملی و برداشتن موانع در این مسیر توافق کردند.

دیروز برخی رسانه‌های فلسطینی از سفر محمود عباس به مصر به منظور دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور این کشور خبر دادند. 

گروه‌های فلسطینی ماه گذشته (مردادماه) با سفر به مصر چندین جلسه با مقامات اطلاعاتی این کشور درباره آشتی ملی و آتش‌بس داشتند و قرار بود گفت‌وگوها در ماه جاری (شهریور) ادامه پیدا کند اما تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها