«تحریر الشام» به دنبال اعدام حامیان مصالحه با سوریه در ادلب

«تحریر الشام» به دنبال اعدام حامیان مصالحه با سوریه در ادلب
دوشنبه 12 شهريور 1397 - 19:35

ائتلاف هیئة تحریر الشام در غرب استان ادلب به دنبال اعدام افرادی است که حامی مصالحه با دولت دمشق هستند.

العالم - سوریه

منابع محلی حاضر در غرب استان ادلب از اقدامات جدید عناصر تروریستی «هیئة تحریر الشام» علیه کسانی که خواستار مصالحه با دمشق هستند، خبر دادند.

این منابع به پایگاه خبری معارض «الحل» اعلام کردند که عناصر تحریر الشام در حال نصب پایه‌های اعدام در شهر «حارم» واقع در غرب استان ادلب هستند.

عناصر ائتلاف تحریر الشام –که هسته اصلی آن جبهه النصره است- جوخه‌های اعدام در میدانهای اصلی حارم ایجاد کردند و قرار است کسانی که خواهان مصالحه با حکومت سوریه هستند، در آن به دار آویخته شوند.

تحریر الشام به همراه ائتلاف «الجبهه الوطنیه للتحریر» در استان ادلب به بهانه تلاش افراد غیر نظامی برای مصالحه با دولت سوریه، دست به تعقیب و بازداشت آنان می‌زنند.

اخیرا الجبهه الوطنیه از ادغام عناصر ارتش آزاد با گروههای تروریستی «جبهه تحریر سوریا، جیش الاحرار و صقور الشام» شکل گرفت.

ترکیه این گونه وانمود می‌کند که خواستار انحلال تحریر الشام است تا بدین ترتیب بتواند از عملیات ارتش سوریه علیه تروریستها در ادلب جلوگیری کند؛ استانی که در اشغال تروریستها قرار دارد.

ناظران می‌گویند که ترکیه با این اقدام خود در پی خرید وقت به سود تروریستهاست و فرماندهان این ائتلاف با انحلال این گروه مخالف هستند.

مسکو و دمشق اما عملیات ارتش سوریه در ادلب را به خاطر حضور گروههای تروریستی که باید در آن ریشه‌کن شوند موجه می‌دانند.

فارس

پربیننده ترین خبرها