در پی نگرانی از کم شدن نفت ایران؛

قیمت نفت به بالای ۷۸ دلار افزایش یافت

قیمت نفت به بالای ۷۸ دلار افزایش یافت
دوشنبه 12 شهريور 1397 - 20:10

با این که نزدیک به یک ماه تا اجرای تحریم‌های نفتی ایران مانده است، اما همچنان نگرانی از کاهش نفت ایران در بازار قیمت آن را افزایش می‌دهد.

 

العالم - ایران / سیاسی

رویترز گزارش داد، به علت نگرانی در مورد کاهش تولید نفت ایران از ماه نوامبرکه بازار را با کمبود مواجه خواهد کرد، قیمت نفت امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 56 سنت افزایش 78.20 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 21 سنت افزایش 70.01 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در 2 هفته گذشته به شدت افزایش قمیت داشتند، به طوری که نفت برنت با انتظار برای کاهش عرضه در بازار در سال جاری، بیش از 10 درصد رشد قیمت داشت.

به ادعای رویترز، تحریم‌های آمریکا که از ماه نوامبر شروع می‌شود، هم‌اکنون صادرات نفت این کشور را  کاهش داده است.

استفان اینس، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «صادرات سومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک سریع‌تر از انتظار کاهش یافته است...نگرانی در مورد کاهش عرضه در حال افزایش است.»

وی ادامه داد «افزایش قیمت نفت برنت ناشی از این تصور است که تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران در نهایت به کمبود عرضه در بازار منجر خواهد شد.»

ادوارد بل، تحلیلگر بانک ان بی دی امارات در دبی با این موضوع موافق است: «تولید نفت ایران هم اکنون نشانه‌ای از کاهش بروز داده و 150 هزار بشکه در روز در ماه گذشته کاهش داشته است... واردکنندگان نفت ایران هم‌اکنون در حال کنار گذاشتن محموله‌های ایران هستند.»

تولید نفت اوپک در ماه آگوست 220 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 32.79 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رقم در سال 2018 به شمار می‌رود.

حفاران آمریکایی برای نخستین بار در 3 هفته گذشته 2 دکل نفتی را روشن کردند و در مجموع تعداد دکل‌های نفتی فعال این کشور به 862 دکل رسید.

در عین حال، انتظار می‌رود اختلاف تجاری میان آمریکا و دیگر کشورهای بزرگی نظیر چین و اتحادیه اروپا به تقاضا برای نفت صدمه بزند.

فارس

پربیننده ترین خبرها