ادامۀ تخریب خانه های فلسطينيان در کرانۀ باختری

ادامۀ تخریب خانه های فلسطينيان در کرانۀ باختری
سه شنبه 4 مهر 1391 - 16:03

كرانه باختري (العالم) ـ دفتر مسوول هماهنگي امور انساني در سازمان ملل متحد در گزارشي اعلام كرد: نيروهاي رژيم اشغالگر از آغاز سال جاري 465 خانه فلسطيني در كرانه باختري را تخريب كرده و ساكنان آنها را آواره كرده اند.

به گزارش سه شنبه خبرنگار شبكه خبري العالم، در يكي از گزارش هايي كه هر از گاهي از سوي نهادهاي بين المللي صادر مي شود و از حد "جوهري بر كاغذ" فراتر نمی رود؛ دفتر مسوول هماهنگي امور انساني در سازمان ملل تاكيد كرد: تل آويو از آغاز سال جاري 465 خانه در كرانه باختري را تخريب كرده و حدود 670 نفر را آواره كرده است.
ارتش رژيم اسراييل در سال جاري حدود 64 هکتار از اراضي فلسطينيان را به بهانه اين كه اين اراضي در نزديكي اردوگاه هايش واقع شدند، مصادره كرده است.
مساله شگفت آور در اين گزارش آن كه 18 درصد از اراضي كرانه باختري ، مناطق بسته نظامي براي آموزش نظامي نيروهاي اسرائيلي و همچنين ميدان تير هستند. در واقع اين گزارش واقعيت هاي اشغال سرزميني كه فلسطيني ها روياي تشكيل كشور موعود خود را بر روي آن دارند، بيان مي كند.
محمد الياس كارشناس مسايل شهرك سازي در گفت وگو با العالم اظهار داشت: ميان كميته هاي مردمي هماهنگي هاي لازم صورت گرفته است زيرا پيش بيني مي شود كه این قبیل اقدامات رژيم اسراييل در فصل برداشت زيتون بيشتر شود. این در حالی است که علاوه بر عمليات مصادره اراضی، شهرك سازي، حملات و تجاوز شهرك نشينان به جان و حقوق فلسطینیان نیز همچنان ادامه دارد.
تل آويو همچنين در قالب يك طرح شهرك سازي گسترده، در صدد غارت زمين فلسطينيان است، هدف از اين اقدامات تسلط بر باقي مانده سرزمين فلسطينیان و ملحق كردن آنها به شهرك هاي اسراييلي است كه اطراف كرانه باختري و قدس شريف را فراگرفته اند.
عبدالله ابورحمه مسوول هماهنگي فراخوان مردمي براي مقابله با شهرك سازي در گفتگو با العالم تاكيد كرد: هر از گاهي عملا دهها منزل و ساختمان فلسطيني تخريب مي شود و اين اقدامات بيشتر در مناطق اغوار شمالي و مناطق نزديك به منطقه الخليل صورت مي گيرد.
وي افزود: اين مناطق به اين دليل مورد هدف قرار گرفته اند كه مناطقي حياتي هستند و حداقل مساحت لازم براي تشكيل كشور مستقل فلسطين را تشكيل مي دهد.
در حالي كه گروه هاي سياسي فلسطيني مشغول اختلافات داخلي خود هستند، تل آويو براي تسلط بر آنچه از خاك فلسطينی ها باقي مانده، اقدام مي كند.
12:04

پربیننده ترین خبرها