دیدارهای پرحاشیۀ مرسی با کلینتون

دیدارهای پرحاشیۀ مرسی با کلینتون
سه شنبه 4 مهر 1391 - 16:26

يك مسئول بلندپايه وزارت امور خارجه آمريكا گفت: هيلاري كلينتون از محمد مرسي به سبب تامين امنيت سفارت مصر در قاهره (دربرابر تظاهر كنندگان خشمگين از توهين به ساحت پيامبر اكرم"ص") تجليل و قدرداني كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، اين مسئول آمريكايي كه نخواست نامش فاش شود، در بيانيه اي كه در پايگاه اينترنتي وزارت امور خارجه آمريكا منتشر شد، ديدار وزير امور خارجه آمريكا با رئيس جمهور مصر را ديداري "آرام" و "جدي" توصيف كرد.

این در حالی است که انتشار تصویری از دیدار پیشین آن دو که مرسی و کلینتون را در حال خندیدن نشان می دهد، حاشیه های زیادی را در محافل مردمی مصر و  در شبکه های اجتماعی اینترنتی ایجاد کرده است.
مسئول آمریکایی دربارۀ مذاکرات دو طرف در این دیدار آورده است: كلينتون در ابتدا از مرسي به سبب تامين امنيت سفارت آمريكا در قاهره تشكر كرد و گفت: درك مي كنيم كه در ساعت هاي اوليه، همان طور كه مصري ها گفتند، کنترل اوضاع به آهستگي پيش مي رفت، اما دولت مصر به سرعت و به شيوه هايي حرفه اي به حفاظت از سفارت پرداخت و اين روند فعالانه ادامه دارد.
اين مسئول آمريكايي از صحبت درباره جزييات اظهارات مرسي در اين ديدار خودداري و فقط به يك نكته كه از نظر او براي ملت آمريكا بسيار مهم بود اشاره كرد و آن تاكيد رئيس جمهور مصر بر وظيفه خود در حفاظت از امنيت سفارت آمريكا و جدي گرفتن اين مساله است.
مسئول بلندپايه وزارت امور خارجه آمريكا همچنين از گفت و گوي مفصل دو طرف درباره امنيت سينا و كانال هاي ايجاد شده با همسايگان جهت برقراري امنيت و ثبات در مصر خبر داد و افزود: دو طرف همچنين موضوع مبارزه با تروريسم را نه تنها در سينا بلكه در تمام منطقه بررسي كردند و با تاكيد بر توانمندي ها و امكانات مصر كه ديگر كشورها فاقد آن ها هستند ، به بررسي سازوكارهاي كمك مصر به همسايگانش پرداختند.

پربیننده ترین خبرها