اوباما: مسئلۀ هسته ای ایران از طریق دیپلماتیک حل شود

اوباما: مسئلۀ هسته ای ایران از طریق دیپلماتیک حل شود
سه شنبه 4 مهر 1391 - 17:05

باراک اوباما رييس جمهوري آمريکا، در سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، با اشاره به برنامه هسته‌اي ايران گفت: آمريکا مي‌خواهد اين مسأله از طريق ديپلماتيک حل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، رییس جمهوری آمریکا در سخنان خود، بدون اشاره به خواستۀ رژیم اشغالگر مبنی بر تعیین "خط قرمز" برای پیشرفت هسته ای ایران، و با بیان این که هنوز زمان و فضا برای حل این مسأله وجود دارد، گفت: البته این زمان نامحدود نیست. 

رییس جمهوری آمریکا، بخشی از سخنان خود را نیز به فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام اختصاص داد و آن را محکوم کرد، اما تاکید ورزید که قانون اساسی آمریکا آزادی بیان را تضمین کرده است و به همین دلیل، از انتشار مطالب توهین آمیز جلوگیری نمی‌شود.

 اوباما در نطق خود در برابر مجمع عمومي سازمان ملل متحد حمله به کنسولگري آمريکا در بنغازي را  که به کشته شدن سفير اين کشور و سه آمريکايي ديگر منجر شد، محکوم کرد و افزود: عاملان حمله به کنسولگری آمریکا در لیبی را دستگیر خواهیم کرد.
اوباما در ادامۀ اظهارات متناقض خود تأکيد کرد: دولت‌هایی که خشونت علیه آمریکا و اسرائیل را ترویج می‌دهند باید منزوی شوند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها