حملات مرگبار ائتلاف متجاوز به حدیده یمن

حملات مرگبار ائتلاف متجاوز به حدیده یمن
سه شنبه 13 شهريور 1397 - 02:34

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی طی 24 ساعت گذشته چندین حمله هوایی علیه شهر حدیده در یمن انجام داده است و 38 نفر بر اثر این حملات شهید شده اند.

العالم - یمن

به گزارش خبرگزاری فرانسه از خوخه در یمن، این حملات تنها چند روز پیش از انجام گفتگوهای غیر مستقیم بین حکومت یمن و انصارالله که قرار است روز پنج شنبه در ژنو تحت رهبری سازمان ملل انجام شود، روی می دهند. هدف از این گفتگوها، یافتن راه حلی سیاسی برای مناقشه در یمن است.

ائتلاف نظامی تحت رهبری ریاض در مارس 2015 برای به قدرت رساندن مجدد عبد ربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی و فراری، و عقب راندن انصار الله که کنترل بخشهای زیادی از یمن از جمله پایتخت را در اختیار گرفته بودند، به این کشور حمله کرد. ائتلاف مذکور در 24 ساعت گذشته حملات جدیدی را علیه مواضع انصارالله در غرب و جنوب حدیده انجام داده است.

منابع وابسته به ائتلاف مدعی شده اند که 38 رزمنده انصارالله در این حملات کشته شده و 26 نفر دیگر زخمی شده اند. حدیده شهری کلیدی برای انتقال کمک های ضروری برای مردم یمن محسوب می شود. روز پنج شنبه درباره سرنوشت این شهر در ژنو بحث خواهد شد.

مزدوران وابسته به عبد ربه منصور هادی که از حمایت هوایی عربستان و زمینی امارات عربی متحده برخوردار هستند، روز 13 ژوئن تلاش کردند حدیده را پس بگیرند. امارات عربی متحده به عنوان عضو برجسته ائتلاف نظامی علیه یمن، در ابتدای ماه ژوییه برای دادن فرصتی به میانجگری سازمان ملل، از تعلیق حمله زمینی علیه حدیده خبر داد.

به گفته کمیته بین المللی صلیب سرخ، در ابتدای ماه اوت، دستکم 55 غیر نظامی در حملات هوایی ائتلاف صعودی علیه یک بازار ماهی فروشان و ساختمان های پیرامون یک بیمارستان در حدیده کشته شدند. نیروهای ائتلاف ضمن تکذیب اتهام انصارالله که آنها را مسئول این حملات مرگبار معرفی می کردند، ادعا کردند مواضع بمباران شده در فاصله 2.5 کیلومتری از بیمارستان و بازار ماهی فروشان واقع شده بودند.

جنگ یمن تا به امروز بیش از 10 هزار کشته بر جای گذاشته است و به گفته سازمان ملل، این کشور شاهد وخیم ترین بحران انسانی است.

یمن در حدود 90 درصد مواد غذایی مورد نیاز خود را وارد می کند. 70 درصد این واردات از بندر حدیده انجام می شود.

پربیننده ترین خبرها