ترامپ، آلمان را به آغوش روسیه و چین می‌اندازد

ترامپ، آلمان را به آغوش روسیه و چین می‌اندازد
سه شنبه 13 شهريور 1397 - 03:52

دیپلمات سابق آلمان و رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ می‌گوید که حضور طولانی مدت «دونالد ترامپ» در کاخ سفید ممکن است آلمان را به دامان روسیه و چین پرتاب کند.

العالم - اروپا

به گزارش رویترز، «ولفگانگ ایشنگر» دیپلمات سابق آلمانی و رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ می‌گوید که حضور طولانی مدت دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا این خطر که نیروهای ضد آمریکایی دست بالا را در آلمان در اختیار بگیرند را به وجود آورده است. وی تاکید کرد که این مساله باعث می‌شود برلین به آغوش روسیه و چین پرتاب شود. 

سفیر پیشین آلمان در واشنگتن که قرار است کتابش با نام «جهان خطر» طی روزهای آینده منتشر شود از دولتمردان آلمانی خواست که به خاطر شخص ترامپ از واشنگتن فاصله نگیرند. با این حال وی تاکید کرد که برلین باید مسئولیت بیشتری در مسائل جهانی برعهده بگیرد. 

ایشینگر افزود: حضور طولانی ترامپ در کاخ سفید باعث تقویت افرادی می‌شود که در آلمان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا از زمان جنگ ویتنام معتقدند اروپا نیاز دارد هماهنگیها با یک آمریکای قلدر را قطع کند. 

وی تاکید کرد که با وجود ترامپ برای دولتمردان آلمانی ماندن در کنار آمریکا و دفاع از آن سخت خواهد شد و در عوض صداها برای روابط نزدیک با کشورهایی مثل چین و روسیه تقویت خواهد شد.

روابط میان آمریکا و اروپا که طی دهه‌های گذشته بسیار نزدیک بوده است با روی کار آمدن ترامپ و خروج واشنگتن از توافق آب وهوایی پاریس، توافق هسته‌ای ایران و تهدید این کشور به خروج از ناتو و سازمان تجارت جهانی باعث تنش میان روابط فراآتلانتیک شده است.

ترامپ در نشست اخیر سران ناتو در بروکسل با انتقاد از سیاستهای آلمان تاکید کرد که برلین باید سهم بیشتری در قبال بودجه دفاعی ناتو متقبل شود. وی همچنین گفته که امنیت آلمان و اروپا را ما تامین می‌کنیم اما بیشترین هزینه ناتو را نیز واشنگتن می‌پردازد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه هفته گذشته در تشریح سیاست خارجی فرانسه تاکید کرد که اروپا باید اتکای خود به آمریکا از نظر امنیتی را رها کند و به خود متکی باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها