با نفتکشهای ایرانی؛

هند به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد

هند به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد
سه شنبه 13 شهريور 1397 - 05:37

خریداران هندی نفت خام ایران از شناورهای متعلق به ‹‹شرکت ملی نفتکش ایران›› استفاده خواهند کرد.

العالم - آسیا

به گزارش اسپوتنیک؛ منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته اند پالایشگاه های نفت دولتی هند قادر خواهند بود خود را از تحریم های آمریکا دور کنند و همچنان به واردات نفت از جمهوری اسلامی ادامه دهند. این منابع خاطرنشان کرده اند که بر اساس برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است، خریداران هندی نفت خام ایران، از شناورهای متعلق به ‹‹شرکت ملی نفتکش ایران›› استفاده کنند. ایران این شناورها را بیمه می کند.

این خبر در حالی منتشر می شود که شرکت کشتیرانی هند عزیمت شناورهای متعلق به این شرکت به سوی ایران را متوقف کرده است زیرا آمریکا در ماه نوامبر آینده دور دوم محدودیت های خود علیه ایران را اجرایی خواهد کرد.

رسانه های ایران پیشتر گزارش دادند که جمهوری اسلامی با سبقت گرفتن از عربستان سعودی به دومین تامین کننده نفت خام مورد نیاز هند بعد از عراق تبدیل شده است. وزیر نفت هند اعلام کرده است که ایران در فاصله ماه های آوریل و ژوئن حدود پنج میلیون و 670 هزار تن نفت خام به هند فروخته است. این میزان نفت خام معادل حدود457 هزار بشکه نفت خام در روز است.

در هفته گذشته یکی از شبکه های تلویزیونی هند گزارش داد که دهلی نو سرگرم گفتگو با اتحادیه اروپاست تا شاید راه یا راه هایی برای دور زدن تحریم ها علیه ایران پیدا کند. در عین حال، مقامات هندی از این نگران هستند که شرکت های هندی به علت تحریم های آمریکا علیه ایران لطمه ببینند.

مقامات ایرانی نیز همواره ابراز امیدواری کرده اند که سایر کشورها، از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به تعهدات خود مبنی بر اجرای ‹‹برنامه جامع اقدام مشترک›› (برجام) عمل کنند. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، به آمریکا هشدار داده است که ایده توقف صادرات نفت ایران یک ایده ساده انگارانه و غیرممکن است. وی تصریح کرد اگر آمریکا این سیاست خود را عملی کند، پیامدهای آن را مشاهده خواهد کرد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها