مجلس با فوریت طرح تمدید مهلت پرداخت بدهی تولیدکنندگان موافقت کرد

مجلس با فوریت طرح تمدید مهلت پرداخت بدهی تولیدکنندگان موافقت کرد
سه شنبه 13 شهريور 1397 - 12:37

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن مهلت پرداخت بدهی تولیدکنندگان به بانک ها تمدید می شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با 140 رای موافق، 20 رای مخالف و هفت رای ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر با اصلاح قانون بودجه سال 97 کل کشور موافقت کردند.
در مقدمه توجیهی این طرح که به امضای 62 نماینده رسیده آمده است: با توجه به عدم پیش بینی موارد مندرج در اصلاحیه قانون بودجه سال 97، ضرورت تسهیل در تکمیل پروژه های عمرانی در استان ها و حذف کاغذبازی های اداری زائد وجود دارد که این طرح بر این اساس تهیه شده است.
محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز به عنوان طراح این طرح گفت: ما طرح اصلاح بودجه سال ۱۳۹۷ را ارائه کردیم، در بودجه ۱۳۹۷ بندی آمده بود که به تولید کنندگان مهلت می‌داد تا بدهی‌های خود را به بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری تا پایان شهریورماه تسویه کنند که این بند اجرایی نشد.
وی افزود: ما در این طرح این مهلت را تا پایان بهمن‌ماه تمدید کردیم تا بتوانیم مشکلات تولید کنندگان را رفع کنیم.
انتخاب دو نماینده برای عضویت در هیات امنای صندوق توسعه ملی 
سید فرید موسوی نماینده تهران از سوی کمیسیون اقتصادی و محمد حسینی نماینده تفرش از سوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای انتخاب دو نماینده عضو هیات امنای صندوق توسعه ملی به هیات رییسه مجلس معرفی شدند.
حسینی با 138 و موسوی با 137 رای از مجموع 169 نماینده حاضر توانستند به عضویت هیات امنای صندوق توسعه ملی دربیایند.
اعلام وصول طرح اصلاح موادی از قانون شوراهای حل اختلاف
احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس اعلام کرد: طرح اصلاح موادی از قانون شوراهای حل اختلاف و طرح لغو مجوزهای ناظر بر وزارتخانه‌ها، موسسات و سازمان‌های مستلزم ذکر نام یا تصحیح نام از شمول قوانین و مقررات عمومی اعلام وصول شد.
وی افزود: همچنین طرح الحاق یک تبصره به ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده اعلام وصول شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها