معارض سوری:

قطر از پایان بحران در سوریه جلوگیری می کند

قطر از پایان بحران در سوریه جلوگیری می کند
سه شنبه 4 مهر 1391 - 17:57

مخالف مشهور سوري، از تلاش قطر براي جلوگيري از حل بحران سوريه خبر داد.

" ميشل كيلو" از اعضاي گروههاي دموكراتيك سوريه روز سه شنبه در تماس تلفني با شبكه "روسيا اليوم"  گفت: قطر مامور جلوگيري از ايجاد دموكراسي در سوريه است.
اين معارض سوري افزود "اخضر ابراهيمي"، نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه درصدد حل بحراني است كه به سبب مداخله هاي خارجي، پيچيده و دشوار شده است و در شرايط كنوني، براي حل سريع اين بحران به "عصاي جادويي" نياز است.
اين فعال سياسي سوريه با اشاره به گفت و گوي تلويزيوني "بشار اسد" رئيس جمهوري سوريه، تصريح كرد : بشار اسد در اين گفت و گو از آمادگي براي اجراي دور جديد اصلاحات خبر داد كه اين امر دال بر ناكافي بودن اصلاحات سابق است.
ميشل كيلو با تاكيد بر لزوم اجراي اصلاحات جدي و فراگير در سوريه گفت: شايد اجراي چنين اصلاحاتي به تثبيت آرامش و حل بحران كنوني كمك كند.
ميشل كيلو، پیشنهاد نخست وزير قطر مبني بر ايجاد منطقه پرواز ممنوع جهت حل بحران سوريه را ايده اي قديمي دانست و گفت: چه کسی مي خواهد اين ايده را به مورد اجرا درآورد؟ پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) و آمريكا كه آمادگي چنين اقدامي را ندارند، تركيه هم توانايي آن را ندارد. علاوه بر اين ايران اجازه چنين اقدامي را نمي دهد .
اين مخالف سوريه با تأکید بر تلاش قطر براي جلوگيري از حل بحران سوريه گفت: هيچ كس نمي داند قطر در سوريه به دنبال چيست و تنها مساله اي كه مي توان از عملكرد اين كشور دريافت، مخالفت آن با تحقق دموكراسي در سوريه است.
ميشل كيلو همچنین ابراز عقيده كرد كه با برگزاري نشستي بين المللي در خصوص سوريه مي توان براي برون رفت اين كشور از بحران كنوني راهكارهايي انديشيد.
اين معارض سوري تاكيد كرد: سوريه متعلق به همه سوري هاست و نبايد اين كشور به زمين بازي بيگانگان تبديل شود.


کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها