فروش دلار ۱۲۸۰۰ تومانی در صرافی‌های مجاز/ آیا روند نزولی قیمت شروع شده است؟

فروش دلار ۱۲۸۰۰ تومانی در صرافی‌های مجاز/ آیا روند نزولی قیمت شروع شده است؟
سه شنبه 13 شهريور 1397 - 13:45

برخی صرافی های مجاز درخیابان فردوسی به مسافران و سایر افرادی که در لیست واجدان شرایط دریافت ارز قرار دارند، دلار با قیمت ۱۲۸۰۰ تومان می فروشند.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

در تلاطم قیمتی ایجاد شده در بازار ارز، حجم تقاضا برای خرید طی روزهای اخیر افزایش داشته و همین امر بر گرانی چشم گیر قیمت دلار نیز دامن زده است.

مشاهدات عینی از خیابان فردوسی حاکی از تشدید فضای امنیتی است؛ به نظر می رسد فضای امنیتی ایجاد شده مانع از فعالیت های کلان دلال ها و انجام معاملات سنگین ارزی شده است.

در همین هیاهو، قیمت دلار هر لحظه رکورد جدیدی به ثبت می رساند که بازارهای مختلف را هم تحت تاثیر قرار می دهد. گرانی این روزهای بازار ارز شاید دلایل اقتصادی هم داشته باشد ولی به طور حتم مهمترین عامل افرادی هستند که بدون اشنایی وارد بازار شده و تلاش دارند در هر قیمتی دلار بخرند!

این موضوع تعجب بازاری ها را هم به همراه داشته است؛ یکی از این افراد می گوید: برخی از مردم بی اعتنا به قیمت های بالا فقط می خواهند دلار بخرند درحالی که در روزهایی که دلار در قیمت 10 هزار تومان درجا می زد، حجم خرید کم بود.

او می گوید: وقتی مشتری در قیمت های بالا دلار و سایر ارزها را می خرد طبیعی است که فروشنده ها نیز به نیت سود بیشتر، قیمت ها را بالا می برند.

بنظر می رسد اوضاع بازار از صبح امروز نسبت به دیروز کمی تغییر کرده است، فعالان بازار می گویند: امروز عده ای از مردم که تا دیروز خریدار بودند در کوچه پس کوچه های خیابان فردوسی دنبال فروش ارز و سکه خود هستند.

افزایش فروشنده ها در بازار ارز بعد از آن رخ داده که تعدادی از صرافی های مجاز دلار را با قیمت 12800 تومان به واجدان شرایط می فروشند؛ بنظر می رسد با افزایش تعداد فروشنده ها و کاهش قیمت فروش دلار در صرافی های مجاز، سیر جدید کاهش قیمت در بازار آغاز شود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها