الشرق قطر:

امارات از تکنیک‌های تکان‌دهنده برای جاسوسی از مسافران استفاده می‌کند

امارات از تکنیک‌های تکان‌دهنده برای جاسوسی از مسافران استفاده می‌کند
سه شنبه 13 شهريور 1397 - 14:27

پس از افشای جاسوسی امارات از رهبران عربی، این بار جاسوسی امارات از گردشگران و مسافران خارجی افشا شد.

العالم- آسیا 

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که امارات با استفاده از تکنیک‌های تکان‌دهنده از گردشگران و مسافران خارجی جاسوسی می‌کند.

روزنامه قطری «الشرق» به نقل از سایت «امارات لیکس» نوشت که شهروندان و مسافران خارجی در امارات از برخورد پلیسی بی‌سابقه امارات با گردشگران خارجی شکایت داشتند.

به نوشته این روزنامه از اوایل قرن حاضر، امارت ابوظبی شبکه های جاسوسی دیجیتال را با هدف زیر نظر گرفتن تحرکات همگان ایجاد کرده است و علاوه بر آن سیستم‌های کنترل در تمامی موسسات، ساختمان‌ها و خیابان‌ها کار گذاشته است که معروف‌ترین این سیستم‌ها «عین الصقر» است که ابوظبی دو سال پیش هزینه هنگفتی را برای آن صرف کرده و مدعی شد که با نصب این سیستم امارات به «کشور امن» تبدیل شد در حالیکه در حقیقت این سیستم زمینه جاسوسی در سراسر کشور را فراهم کرد.

طبق این گزارش، پیش از این اعلام شد که دستگاه امنیت دولت امارات هتل‌های دبی را به نصب دوربین‌ها در داخل اتاق‌ها ملزم کرده است تا به این ترتیب از گردشگران و مسافران مقیم این هتل‌ها جاسوسی بعمل آورد.

چند روز پیش روزنامه «نیویورک تایمز» در خبری فاش کرد که امارات از بیش از یک سال قبل از برنامه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی برای نفوذ به تلفن همراه برخی حاکمان عربی از جمله «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر استفاده کرده است.  

کمیته ملی حقوق بشر قطر نیز در بیانیه‌ای نقض حریم خصوصی افراد از سوی امارات را محکوم کرد.

این کمیته با اعلام حمایت از شخصیت‌های قطری قربانی جاسوسی امارات، بر استمرار تعقیب عاملان این تجاوزات با همکاری وکلا، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی تأکید کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها