بر اساس گزارش وزارت دفاع سوریه؛

خطای انسانی عامل انفجار در فرودگاه المزه دمشق اعلام شد

خطای انسانی عامل انفجار در فرودگاه المزه دمشق اعلام شد
سه شنبه 13 شهريور 1397 - 17:00

یک منبع آگاه در وزارت دفاع و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که انفجار فرودگاه نظامی المزه دمشق ناشی از خطای نیروی انسانی بوده است.

العالم - سوریه

این منبع آگاه که خواست نامش اعلام نشود، روز سه شنبه افزود: پس از تکمیل تحقیقات درباره انفجار ساعت دو بامداد یکشنبه فرودگاه نظامی المزه و جمع آوری تمام اطلاعات، مشخص شد این انفجارها ناشی از خطای انسانی در جریان انتقال مهمات کشف شده در مناطق آزاد شده از دست تروریست ها به این فرودگاه بوده است.

منبع مزبور با بیان این که یک انبار سلاح و مهمات در این انفجار منهدم و سه نفر شهید شدند، افزود: در این انفجار 10 نیرو نیز زخمی شدند که مصدومیت شش نفر سطحی و چهار نفر در حد متوسط است.

انفجارهای شدیدی بامداد دو روز قبل، شهر دمشق پایتخت سوریه و مناطق اطراف آن را لرزاند.

سوریه از اسفند ماه 1389 درگیر بحران مورد حمایت برخی کشورهای غربی - عربی و همسایه است و در هشت سال گذشته نقل و انتقال مهمات باقی مانده از تروریست ها در مناطق مختلف حوادثی را به دنبال داشته است.

360 هزار تروریست از 120 کشور جهان در قالب بیش از یکصد گروه مورد حمایت برخی کشورهای همسایه سوریه و عرب در این بحران دخیل بوده که در سال های اخیر شماری از آنان کشته ، زخمی ، اسیر یا به کشورهای خود بازگشته اند و برخی نیز بر اساس توافق به ادلب در شمال غرب سوریه منتقل شده اند.

بر اساس برخی آمارها در حال حاضر یکصد هزار تروریست وابسته به گروه های یکصدگانه در ادلب حضور دارند و ارتش سوریه مصمم است تا با حمله به آنان آزادسازی مناطق اشغالی این کشور را کامل کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها