تلاش کنگره برای اعمال تحریم بر ضد نیکاراگوئه

تلاش کنگره برای اعمال تحریم بر ضد نیکاراگوئه
سه شنبه 13 شهريور 1397 - 18:41

برخی اعضای کنگره آمریکا که سابقه حضور در محافل ضد ایران را دارند و در تصویب قوانین ضد ایرانی نقش بسزایی ایفا کرده‌اند، این‌بار نیکاراگوئه را نشانه گرفتند.

العالم - آمریکا

برخی از اعضای کنگره آمریکا که سابقه ضدیت طولانی با ایران دارند، قصد دارند با اعمال نفوذ در کنگره دولت این کشور را به اعمال تحریم‌های شبیه ایران و این بار بر «نیکاراگوئه» مجاب کنند.

آنطور که برخی رسانه‌های آمریکایی روز سه شنبه گزارش دادند، «ایلینا روس-لهتینن»، نماینده  جمهوریخواه فلوریدا که سابقه ضد ایرانی داشته و در تجمع منافقین نیز حضور پررنگی دارد، در پی پیشبرد طرح پیشنهادی به‌روز رسانی شده سناتور «رابرت منندز» در کنگره است تا بدین وسیله دولت نیکاراگوئه را تحریم کند.


 ایلینا روس-لهتینن

این بار نیز مطابق معمول بهانه مقام‌های کنگره آمریکا ادعای نقض حقوق بشر و دیگر موارد داخلی نیکاراگوئه است. این طرح پیشنهادی جدید هفته گذشته  توسط ایلینا روس لهتینن و «آلبیو سایرس» نماینده جمهوریخواه نیوجرسی تقدیم کنگره شد.

بر اساس این گزارش، این طرح تقریبا لغت به لغت شبیه «قانون تحریم‌های سال 2012 آمریکا علیه ایران» و در زمان تصدی «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه پیشین آمریکا در این سمت است. در آن برهه برخی از شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران وضع شد.

ایلینا روس لهتینن در توجیه این اقدام مدعی شد: «کنگره امروز بیش از هر زمان دیگر باید کنار مردم علاقمند به دموکراسی نیکاراگوئه باشد و تصویب این دو قانون گام بسیار مفید و در جهت درست خواهد بود.»

روس لهتینن با اشاره به پیشنهاد دیگر برای عدم دریافت منابع مالی بین‌المللی از سوی دولت نیکاراگوئه گفت: «من مدت‌ها در زمینه قوانین مجازات رژیم‌های ایران و ونزوئلا کار کرده‌ام و کار کنگره‌ای من در آسیب رساندن به خلافکاران نیکاراگوئه مسیر مشابه (با ایران و ونزوئلا) است.»

این قانون جدید به آمریکا این اجازه را خواهد داد تا هرکس از جمله مقام‌های ونزوئلا، کوبا، چین و روسیه که به نیکاراگوئه  فنآوری، جنگ افزار و تجهیزات مخابراتی ارسال ‌کنند مقصر شناخته و مشمول مجازات کند.

این در حالی است که «دانیل اورتگا» رئیس‌جمهور نیکاراگوئه بارها آمریکا را مسبب ناآرامی‌های داخلی کشورش برشمرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها