سودان اولین نیروگاه اتمی خود را می‌سازد

سودان اولین نیروگاه اتمی خود را می‌سازد
سه شنبه 13 شهريور 1397 - 21:28

وزارت منابع آب و برق سودان اعلام کرد که خارطوم طی ده سال آینده اولین نیروگاه هسته‌ای خود را در راستای استفاده مسالمت آمیز خواهد ساخت.

العالم - آفریقا

«موسی عمر ابو القاسم»، معاون وزارت منابع آب و برق سودان اعلام کرد که این کشور به زودی اولین نیروگاه هسته‌ای خود را خواهد ساخت.

او دیروز (دوشنبه) طی نشست مطبوعاتی از پایان کارگاهی خبری داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با مشارکت وزارتخانه مذکور طی یک سال گذشته برگزار کرده بود.

ابو القاسم به نقل از کارشناسان آژانس گفت که تدارکات اولیه برای ساخت اولین نیروگاه اتمی در سودان به نحو خوب انجام شده و خارطوم طی ده سال آینده پروژه ساخت این نیروگاه را تکمیل خواهد کرد.

معاون وزارت برق و آب سودان دراین ارتباط گفت که پروژه مذکور در سه مرحله تکمیل خواهد شد که مرحله مقدماتی آن که شامل تحقیقات در رابطه با مفید بدون این پروژه است، پایان یافته است.

او گفت که سودان برای اجرای طرح‌های مربوط به نیروگاه‌های هسته‌ای قراردادهایی با روسیه و چین دارد و این دو کشور می‌توانند تکنولوژی لازم برای این نیروگاه‌ها را در اختیار خارطوم قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «عمر البشیر»، رئیس جمهوری سودان سال ۲۰۱۷ به روسیه سفر کرد و دو کشور چند تفاهم‌نامه اقتصادی و سیاسی و نظامی امضا کردند که همکاری در ساخت نیروگاه هسته‌ای در راستای اهداف مسالمت آمیز یکی از آن‌ها بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها