گفت‌وگوی تلفنی چاووش اغلو و پامپئو پیرامون آخرین تحولات سوریه

گفت‌وگوی تلفنی چاووش اغلو و پامپئو پیرامون آخرین تحولات سوریه
سه شنبه 13 شهريور 1397 - 22:56

وزرای خارجه ترکیه و آمریکا درباره آخرین تحولات سوریه به ویژه اوضاع در «ادلب» و «منبج» و همچنین روابط دوجانبه به گفت‌وگو پرداختند.

العالم - ترکیه

یک منبع مطلع در دولت ترکیه از گفت‌‌وگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه آمریکا خبر داد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» این منبع مطلع گفت که «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه  سه‌شنبه شب (به وقت تهران) با «مایک پامپئو» همتای آمریکایی خود گفت‌و‌گوی  تلفنی انجام داد.

 این در حالی است که چاووش اغلو برای شرکت در نشست اجلاس «آ. سه. آن» در سنگاپور  حضور دارد.  این منبع مطلع افزود که این تماس تلفنی  به درخواست پامپئو صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، این دو وزیر خارجه درباره  تحولات ادلب و منبج در سوریه و نیز روابط  دوجانبه به گفت‌و‌گو پرداختند.

روابط ترکیه و آمریکا به واسطه بازداشت یک کشیش آمریکایی در ترکیه به اتهام اقدام‌های تروریستی و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه این کشور به وخامت کشیده شده است.

سخنگوی کاخ کرملین نیز امروز درباره اوضاع ادلب گفت که این استان به «لانه تروریست‌ها»  تبدیل شده و تهدیدی جدی برای پایگاه‌های روسیه به شمار می‌رود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفت: «لانه تروریسمی که در ادلب سوریه شکل گرفته تهدیدی برای پایگاه‌های موقت روسیه در این کشور به شمار  می‌آید».

پسکوف در واکنش به سخنان اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره اوضاع ادلب تاکید کرد، درخواست ترامپ برای جلوگیری از عملیات نظامی علیه تروریست‌ها در ادلب، تجلی رویکردی ناقص و ناکامل در ارزیابی اوضاع منطقه است.

فارس

پربیننده ترین خبرها