هیلی: روحانی می‌تواند در نشست شورای امنیت به ریاست ترامپ، سخنرانی کند

هیلی: روحانی می‌تواند در نشست شورای امنیت به ریاست ترامپ، سخنرانی کند
چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 00:43

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بامداد چهارشنبه مدعی شد نشست شورای امنیت که قرار است اواخر ماه جاری میلادی به ریاست ترامپ برگزار شود ارتباطی با تلاش برای براندازی نظام حاکم ایران ندارد.

العالم-آمریکا

«نیکی هیلی»، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در یک کنفرانس خبری بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) مدعی شد نشستی که قرار است در شورای امنیت به ریاست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایران برگزار شود، ارتباطی با تلاش برای براندازی نظام حاکم ایران ندارد.

 هیلی ساعاتی پیش از این در بیانیه‌ای خبر داده بود ترامپ در نشستی که اواخر ماه سپتامبر در شورای امنیت برگزار خواهد شد ریاست جلسه‌ای درباره ایران را بر عهده خواهد گرفت.

وی در نشست بامداد چهارشنبه گفت: «رئیس‌جمهور قصد دارد ریاست جلسه‌‌ای در شورای امنیت با موضوع ایران را به عهده بگیرد. او این جلسه را برگزار می‌کند تا نقض قوانین بین‌‌المللی توسط ایران و بی‌ثباتی‌هایی که این کشور در سراسر منطقه ایجاد می‌کند را مورد بررسی قرار دهد

دیپلمات‌ها به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که ایران می‌تواند درخواست خود را برای سخنرانی در جلسه شورای امنیت که در روز ۲۶ سپتامبر برگزار می‌شود، مطرح کند. انتظار می‌رود «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران روز ۲۵ سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

پربیننده ترین خبرها