رئیس قوه قضائیه: در رسیدگی به پرونده مفسدان کوتاهی نمی‌کنیم

رئیس قوه قضائیه: در رسیدگی به پرونده مفسدان کوتاهی نمی‌کنیم
چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 11:29

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه با ایجاد اخلال و رانت برخورد قاطع خواهد شد، گفت: مردم مطمئن باشند که در رسیدگی به پرونده مفسدان کوتاهی در کار نخواهد بود.

العالم - ایران / سیاسی

آیت الله آملی لاریجانی در حاشیه اجلاس مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران گفت: کسانی که در بازار ارز، سکه، طلا، خودرو و مانند آن اخلال ایجاد و از رانت استفاده می‌کنند، مطمئن باشند که با آنها برخورد قاطع خواهیم کرد.

وی با اشاره به نامه اخیر خود به مقام معظم رهبری درباره برخورد با مفسدان اقتصادی  افزود:​ البته پیش از این هم با مفسدان برخورد می‌شد اما با توجه به شرایط جدید درخواست کردیم که این برخوردها و رسیدگی به پرونده‌ها سریع‌تر باشد به گونه‌ای که هم اکنون نیز رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی هم در مقدمات و هم در دادگاه‌ها سریعتر انجام می شود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد:​ بر همین اساس برای اخلالگران نظام اقتصادی حتی کیفرخواست‌هایی در حد افساد فی الارض یعنی اعدام درخواست شده و حتی اگر اعدام هم نباشد، مجازت سنگینی در انتظار آنان است. بنابراین مردم مطمئن باشند که در رسیدگی به پرونده مفسدان کوتاهی در کار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا در مبارزه با مفسدان در چارچوب قانون و حیطه وظایف خود اختیاراتی دارد و براساس آن عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: بنابراین چنین امکانی وجود ندارد که قوه قضائیه به همه انبارهای سراسر کشور سرکشی کند زیرا بخشی از این مهم در حوزه اختیارات تعزیرات است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه اصل موضوع در رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریشه های مفاسد برمی گردد تصریح کرد: بارها گفته شده است و باز هم می گوییم باید در بخش های اجرایی کشور جلوی ایجاد فساد و رانت گرفته شود و در مرحله آخر اگر به هر علتی موضوعی به فساد منجر شد دستگاه قضا وارد عمل شود و برخورد کند.

وی در ادامه گفت: البته ما در مسائل اخیر نباید از عملیات روانی دشمن غافل شویم. زیرا آمریکایی‌ها و اذناب منطقه‌ای اش به صراحت اعلام کردند که می‌خواهند منابع کشور را محدود کنند. مثلاً فروش نفت ایران را به صفر برسانند هرچند حرف‌های بیخود می‌زنند و در عمل نمی‌توانند. ما هم از آنها هراسی نداریم.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: در شرایط امروز همه مردم باید به دولت کمک کنند و دولت هم همه تلاش خود را با روحیه جهادی به منصه ظهور برساند و ما و سایر قوا هم باید به دولت کمک کنیم تا امور را پیش ببرد که این مهم را بارها در جلسات مشترک سران قوا و موارد دیگر اعلام کردیم.

وی تأکید کرد: بالاخره باید به گونه‌ای تدبیر شود تا فسادی صورت نگیرد و فضا برای مفسدان تنگ شود و اگر کار به مرحله برخورد قوه قضائیه رسید ما هم کوتاهی نخواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها