هشدار حشد الشعبی درباره توطئه آمریکا و عربستان برای تشکیل دولت در عراق

هشدار حشد الشعبی درباره توطئه آمریکا و عربستان برای تشکیل دولت در عراق
چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 19:01

گروه‌های مقاومت سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای درباره توطئه آمریکا و سعودی برای تشکیل دولت ضعیف هشدار دادند.

العالم-عراق

گروه‌های «الحشد الشعبی» عراق درباره تلاش ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی برای تأثیر در روند تشکیل دولت جدید در عراق هشدار دادند.

این گروه‌ها امروز (چهارشنبه)در بیانیه‌ای تأکید کردند که برای خنثی کردن مداخلات خارجی آماده‌اند و در لحظه مناسب توطئه گران را از «ابزارآلات» آن‌ها برای تشکیل دولت ضعیف در عراق محروم خواهند کرد.

در بیانیه گروه‌های الحشد الشعبی عراق از نقش مرجعیت دینی این کشور به ویژه آیت الله سید علی سیستانی، مرجع شیعیان عراق تقدیر کرده و ایشان را عامل امنیت و پناهگاه همه عراقی‌ها معرفی کردند.

دوشنبه این هفته پارلمان عراق اولین جلسه خود را به منظور بررسی فراکسیون اکثریت که هم فراکسیون «البناء» با هم‌پیمانی ائتلاف الفتح و دولة القانون و هم فراکسیون «الاصلاح و الإعمار» با هم‌پیمانی ائتلاف‌های النصر، الحکمت و سائرون و برخی ائتلاف‌های کوچک مدعی تشکیل «فراکسیون اکثریت» شدند و هریک لیست کاندیدهای عضو فراکسیون خود را تحویل پارلمان دادند.

اخیرا آمریکا از طریق «برت مک‌گورک»، فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در ائتلاف این کشور برای مقابله با داعش، تلاش کرده در روند تشکیل دولت آتی عراق تأثیرهایی داشته باشد که با مخالفت برخی از احزاب و شخصیت‌های سیاسی مواجه شد.

هفته گذشته «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح عراق در دیداری که با مک‌گورک داشت، رسما به تلاش‌های آمریکا برای تشکیل دولت «مزدور» واشنگتن در عراق هشدار داد و گفت که نیروهای مقاومت این کشور ظرف دو ماه چنین دولتی را سرنگون خواهند کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها