بشارجعفری: سوریه تن به باج خواهی سیاسی نمی دهد

بشارجعفری: سوریه تن به باج خواهی سیاسی نمی دهد
جمعه 16 شهريور 1397 - 09:40

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت صحبت از سلاح شیمیایی که از سوی برخی افراد مطرح شده، بی اساس گمراه کننده و غیر مسئولانه است؛ پس از تخریب انبار سلاح شیمیایی در سوریه، این کشور دیگر هیچ نوع سلاح شیمیایی ندارد.

العالم - سوریه

بشار جعفری در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت: اعضای دائم شورای امنیت دیگر صلاحیت سیاسی، اخلاقی و قانونی برای دفاع از صلح و امنیت جهانی ندارند. وی خاطرنشان کرد: کشوری که زرادخانه هسته ای رژیم اسرائیل دفاع می کند و کشور عراق را به بهانه دورغین سلاح کشتار جمعی به نابودی کشانده است، حق ندارد اتهام های بی اساس و دروغین استفاده از سلاح شیمیایی را به سوریه وارد کند.

جعفری تصریح کرد: سوریه به نیابت از همه جهان با تروریسم جنگید و اکنون زیر بار باج خواهی سیاسی نمی رود و تهدیدهای آمریکا و انگلیس و فرانسه به حمله نظامی مستقیم را برنمی تابد.

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا شورای امنیت و سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی از رسیدگی به اطلاعاتی درباره رسیدن مواد شیمیایی به دست تروریست ها و استفاده از آن به هدف متهم کردن ارتش سوریه، که دولت سوریه در 156 نامه فرستاد، باز ماندند.

جعفری خاطرنشان کرد که دولت های آمریکا، انگلیس و فرانسه به رغم حمایت از تروریسم در سوریه نتوانستند به اهداف خود در این کشور دست یابند لذا به منظور جلوگیری از پیشرفت روند حل مسالمت آمیز بحران، دست به حمله نظامی مستقیم زده و نیروهای خود را به طور غیر قانونی در مناطق مختلفی از خاک سوریه مستقر کردند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین گفت: ما در نامه ای رسمی برای اعضای دائم شورای امنیت هشدار دادیم که گروه های تروریستی در ادلب، حومه لاذقیه و حومه حلب قصد دارند برای جلوگیری از عملیات نظامی ارتش سوریه، این شهرها را بمباران شیمیایی کنند.

پربیننده ترین خبرها