روسیه سناریوی غرب درباره سلاح شیمایی در سوریه را افشا کرد + فیلم

جمعه 16 شهريور 1397 - 11:46

شورای امنیت بین الملل به منظور بررسی موضوع استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه تشکیل جلسه داد. در این جلسه ایزومی ناکامیتسو، معاون دبیرکل سازمان ملل و نماینده ارشد امور خلع سلاح گزارشی را درباره شرایط موجود ارائه کرد. نماینده دائم روسیه در شورای امنیت هم تأکید کرد که سوریه هیچ نوع سلاح شیمیایی ندارد و تشدید فشارهای غرب به منزله تحریک تروریست ها برای حمله شیمیایی است.

العالم - سوریه

معاون دبیرکل سازمان ملل و نماینده ارشد امور خلع سلاح گفت که شورای امنیت یک ماه پیش با خبر شد که سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی، تحقیقات مفصلی را درباره تخریب 27 مرکز ساخت و تولید سلاح شیمیایی – که دولت سوریه آنها را معرفی کرده بود – انجام داده است. وی این تحقیقات را گام مهمی در جهت اجرای کامل قطعنامه دانست.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل٬ در این جلسه نیروهای غربی را به آموزش نحوه استفاده از سلاح شیمیایی به تروریست ها متهم کرد و گفت که غرب قصد دارد با بهره برداری از داستان حمله به ادلب، به سوریه حمله کند.

 نبنزیا خاطرنشان کرد که سازمان کلاه سفیدها با تروریست ها در طراحی سیناریوهای جعلی حمله شیمیایی به سوریه همدست است.

بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل هم گفت دولت های آمریکا، انگلیس و فرانسه با حمایت از گروه های تروریستی در سوریه سعی در ایجاد بهانه ای برای حمله دوباره به سوریه دارند.

جیم جفری، نماینده جدید آمریکا در امور سوریه ادعا کرد که شواهد بسیاری از آمادگی نیروهای سوری برای استفاده از سلاح های شیمیایی در ادلب واقع در شمال غرب سوریه وجود دارد وی هر گونه حمله به ادلب را یک ماجراجویی بزرگ نوشت.

8 کشور اروپایی شامل انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک، لهستان، سوئد، ایتالیا و هلند رسما خواستار حفظ آتش بس در ادلب شدند.

ادلب در مرز جنوب غرب ترکیه آخرین پایگاه تروریست ها در سوریه است.

پربیننده ترین خبرها