آمادگی اهالی غزه شرکت در تظاهرات "جمعه بازگشت به کوری چشم ترامپ"

آمادگی اهالی غزه شرکت در تظاهرات
جمعه 16 شهريور 1397 - 15:16

فلسطینی ها امروز جمعه در غزه آماده برگزاری تظاهرات بازگشت و شکست محاصره با شعار "جمعه بازگشت به کوری چشم ترامپ" می شوند.

العالم - فلسطین اشغالی

شورای عالی تظاهرات بازگشت و شکست محاصره از توده مردم فلسطین خواست در تظاهرات بازگشت با شعار "بازگشت به کوری چشم ترامپ" شرکت کنند.

این شورا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که توطئه آمریکا و رژیم "اسرائیل"، حقوق آوارگان را هدف گرفته است و سعی می کند حقوق قانونی ملت فلسطین از جمله حق بازگشت را پایمال کند.

در این بیانیه بر ضرورت احیای وحدت ملی و پایان دادن به محاصره غزه و پایبندی کامل به توافق مه 2011 و توافق بیروت در سال 2017 و تمام توافقنامه های امضا شده و تشکیل کابینه وحدت ملی و بازسازی سازمان آزادی بخش فلسطین و وحدت در مقابل طرح صهیونیست ها تأکید کرد.

گفتنی است سپیده دم امروز جمعه یک جوان فلسطینی که چند هفته پیش در جریان تظاهرات بازگشت در شمال غزه، به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی مجروح شده بود به شهادت رسید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این جوان به نام امجد فایز حمدونه (19 ساله) از ساکنان اردوگاه جبالیا بود. وی در تظاهرات بازگشت در تاریخ 14/7/2018 در شمال غزه مجروح شد.

با شهادت این جوان آمار شهدای غزه از زمان آغاز تظاهرات بازگشت در 30 مارس گذشته به 181 نفر رسید که اغلب آنها در حین سرکوب تظاهرات به شهادت رسیده اند.

به گفته منابع حقوقی رژیم صهیونیستی جنازه 9 تن از شهدا را که نزدیک دیوار حائل در شرق غزه به شهادت رسیده اند را توقیف کرده اند.

سلسله تظاهرات بزرگ بازگشت در غزه روز 30 مارس گذشته با مشارکت گسترده مردم در 5 اردوگاه بازگشت در شرق غزه آغاز شده است و هنوز به طور روزانه و روزهای جمعه با گستردگی  بیشتر ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها