گاردین: تروریست های سوريه از آمريكا سلاح مي گيرند

 گاردین: تروریست های سوريه از آمريكا سلاح مي گيرند
چهارشنبه 5 مهر 1391 - 17:32

روزنامه گاردين با انتشار نتيجه تحقيق خود از اوضاع داخلي سوريه، از ارتباط مستقيم مسؤولان آمريكايي با سران گروه هاي مسلح در سوريه پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اين روزنامه به نقل از شخصي كه وظيفه تامين سلاح براي گروه هاي مسلح در سوریه  را به عهده دارد نوشت: وي در انطاكيه به دو آمريكايي برخورده است كه شرط برخورداري تروریست های سوریه از سلاح پيشرفته را "وحدت اين گروه ها" در سايه رهبري شوراي نظامي محلي ذكر كرده اند.

"غيث عبدالاحد"، خبرنگار گاردين گفت: اين شخص را در يك ويلا در حال ملاقات با دونفر از سران ارتش موسوم به آزادي سوریه و تحويل برگه هاي امضا شده به ايشان، ديده است.

 وي بعد از آن به افرادي كه بيرون از ويلا در حال انتقال صندوق هاي حاوي سلاح به داخل كاميون بودند گفته است:" تنها چيزي كه از شما مي خواهم اين است كه يك تصوير ويدئويي از خودتان در يوتيوب منتشر كنيد و در آن بعد از ذكر نام و واحد خود، اعلام كنيد كه جزئي از شوراي نظامي حلب هستيد. بعد از آن هركاري خواستيد مي توانيد انجام دهيد."

شخص مذكور به خبرنگار گاردین گفته است كه اين كار بنا به دستور آمريكايي ها صورت می گیرد.

خبرنگار گاردين مي افزايد : صندوق هاي حاوي سلاح، جديد به نظر مي آمدند و آرپي جي ها هنوز از پوشش پلاستيكي خود خارج نشده بودند.

عبدالاحد در گزارشي جداگانه از شكنجۀ يكي از شهروندان سوري توسط گروه هاي مسلح خبر داد. وي گفت اين فرد فقط به اين دليل كه مخالف اعمال گروه هاي تروريست و طرفدار اقدامات امنيتي دولت بود مورد شكنجه وحشيانه قرار گرفته بود.

 شكنجه گران، از اين شهروند خواسته بودند نام تمام كساني كه طرفدار دولت هستند را فاش كند، اما چون وي از دادن اطلاعات خودداری كرده است او را به دست گروه موسوم به "اسلاميون" سپرده اند كه به هيچ كس اجازه ملاقات با او را نمي دهند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها