مشارکت گسترده فلسطینیان در بیست و چهارمین راهپیمایی بازگشت/ شهادت یک جوان و مجروحیت 200 نفر فلسطینی توسط اشغالگران صهیونیست

مشارکت گسترده فلسطینیان در بیست و چهارمین راهپیمایی بازگشت/ شهادت یک جوان و مجروحیت 200 نفر فلسطینی توسط اشغالگران صهیونیست
جمعه 16 شهريور 1397 - 19:12

شماری از شهروندان فلسطینی حاضر در تظاهرات بازگشت در غزه به وسیله نظامیان اشغالگر صهیونیستی مجروح شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

هزاران فلسطینی امروز جمعه (16 شهریور) در غزه در تظاهرات بازگشت شکست محاصره با شعار "جمعه بازگشت به کوری چشم ترامپ" شرکت کردند.

خبرنگار العالم حاضر در اردوگاه های بازگشت گزارش داد که نظامیان اشغالگران با شلیک گازهای اشک آور، بمب های دودزا، گلوله های پلاستیکی و جنگ سعی در پراکنده کردن تظاهرکنندگان دارند.

فلسطینیان نیز با به آتش کشیدن اشیا، صحنه تظاهرات را ترک نکردند.

گفتنی است سپیده دم امروز جمعه یک جوان فلسطینی که چند هفته پیش در جریان تظاهرات بازگشت در شمال غزه، به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی مجروح شده بود به شهادت رسید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این جوان به نام امجد فایز حمدونه (19 ساله) از ساکنان اردوگاه جبالیا بود. وی در تظاهرات بازگشت در تاریخ 14/7/2018 در شمال غزه مجروح شد.

با شهادت این جوان آمار شهدای غزه از زمان آغاز تظاهرات بازگشت در 30 مارس گذشته به 181 نفر رسید که اغلب آنها در حین سرکوب تظاهرات به شهادت رسیده اند.

به گفته منابع حقوقی رژیم صهیونیستی جنازه 9 تن از شهدا را که نزدیک دیوار حائل در شرق غزه به شهادت رسیده اند را توقیف کرده اند.

سلسله تظاهرات بزرگ بازگشت در غزه روز 30 مارس گذشته با مشارکت گسترده مردم در 5 اردوگاه بازگشت در شرق غزه آغاز شده است و هنوز به طور روزانه و روزهای جمعه با گستردگی  بیشتر ادامه دارد.

► گزارش لحظه به لحظه شبکه العالم از بیست و چهارمین راهپیمایی بازگشت:

21:40 | وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در تظاهرات امروز یک جوان فلسطینی به شهادت رسیده است و 210 نفر مجرو شدند که 70 نفر از آنها براثر اصابت گلوله جنگی بوده است.

20:41 | رزمندگان فلسطینی یک پهباد صهیونیستی که آنان را با گاز اشک آور در شرق غزه هدف قرار می داد، سرنگون کردند. ارتش صهیونیستی بطور گسترده به طرف فلسطینیان در شرق جبالیا در غزه گاز اشک آور شلیک کردند. 

20:20 | وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله متجاوزین به شهادت رسیده است

19:45 | وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که رزمندگان مقاومت یک جیپ ارتش صهیونیستی را با کوکتل مولوتوف در شرقب جبالیا در شمال نوار غزه آتش زدند. 

19:47 | 24 فلسطینی به ضرب گلوله ارتش صهیونیستی در راهپیمایی در شرق غزه مجروح شدند. 

19:45 | یک امدادگر به ضرب گلوله ارتش صهیونیستی در شرق جبالیا در شمال غزه مجروح شد. 

19:39 | پرتاب تعداد زیادی بادبادک آتشین به طرف مواضع صهیونیستی در شمال غزه. 

19:36 | فلسطینیان تصاویر رییس جمهور آمریکا را در شرق خانیونس در جنوب نوار غزه آتش زدند. 

18:40 | منابع فلسطینی به خبرنگار شبکه خبری العالم گفتند که در راهپیمایی "بازگشت 24" تحت عنوان "جمعه بازگشت به کوری چشم ترامپ" 12 فلسطینی در "شرق غزه" مجروح شدند و مقاومت یک دکل مخابراتی ارتش صهیونیستی را در شرق رفح در جنوب غزه آتش زدند. 

پربیننده ترین خبرها