المالکی از کوتاهی نیروهای امنیتی عراق در بصره انتقاد کرد

المالکی از کوتاهی نیروهای امنیتی عراق در بصره انتقاد کرد
شنبه 17 شهريور 1397 - 14:42

معاون رییس جمهور و رییس ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق از کوتاهی نیروهای امنیتی در برخورد به موقع با خرابکاران در بصره انتقاد کرد.

العالم - عراق

'نوری المالکی' در توئیتی که لحظاتی قبل در صفحه شخصی اش منتشر کرد گفت که نیروهای امنیتی در برخورد با باندهای آتش افروز و خرابکار کوتاهی کرده و دیر وارد عمل شده اند.

نخست وزیر سابق عراق افزوده است که دیر برخورد کردن و تعلل نیروهای امنیتی در برخورد با این عناصر خرابکار به آنها آزادی عمل داد.

المالکی تلویحا از ضعف نیروهای امنیتی در کنترل اوضاع در بصره گفته و افزوده است: دستگاه های امنیتی امروز اعلام کرده اند که برای پاکسازی بصره وارد عمل می شوند انگار آنها می توانند جلوی باندهای تخریک و گروه های شبه نظامی سرکش را بگیرند.

المالکی در ادامه گفته است که وقتی شهروندان بصره از اقدامات حفاظتی دستگاه های امنیتی ناامید شدند با اعتماد به خود، توانستند که جلوی باندها و گروه های شبه نظامی وابسته به احزاب سرکش بایستند و مابقی تاسیسات و نهادهای دولتی را حفاظت کنند.

رییس ائتلاف دولت قانون از فراخوان پارلمان برای بررسی حوادث بصره - به ابتکار مقتدا صدر - انتقاد کرده و افزوده است که هدف از جلسه پارلمان با این شیوه ای که فراخوان داده شده، سرپوش گذاشتن بر رفتارهای تخریب گر، جرائم و تعرض هایی است که به اموال و دارایی ها دولتی، مردمی و گروه های سیاسی و الحشد الشعبی شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها