معترضان در شهر کمنیتس آلمان شعار «مرکل باید برود» سر دادند

معترضان در شهر کمنیتس آلمان شعار «مرکل باید برود» سر دادند
شنبه 17 شهريور 1397 - 15:05

شب گذشته شهر کمنیتس آلمان شاهد حضور بیش از ۲۵۰۰ معترض از جنبش افراطی موسوم به "طرفدار کمنیتس" بود که شعار «مرکل باید برود» و «ما ملت هستیم» سر می‌دادند.

 

العالم - اروپا

به گزارش روزنامه سوئیسی "نویه زوریخه سایتونگ"، بیش از دو هزار معترض عصر روز گذشته در شهر کمنیتس آلمان به خیابان ها آمده و شعار مرکل باید برود سر دادند.

جنبش شهروندی راست پوپولیستی موسوم به "طرفدار کمنیتس" فراخوان این اعتراض را داده بود. حدود 2500 نفر به این فراخوان واکنش نشان داده و به خیابان ها آمدند. حدود هزار معترض دیگر هم اعتراضاتی را علیه این تجمع برپا کردند.

پلیس با نیروهای زیاد در محل برگزاری این تجمعات حضور داشت. بر اساس اطلاعات پلیس شرایط در این شهر آرام بوده و اعتراضات به صورت صلح آمیز برگزار شد.

بعد از کشته شدن یک مرد 35 ساله در شهر کمنیتس آلمان در جریان درگیری ها در یک جشن خیابانی در که حدود 2 هفته پیش رخ داد شهر کمنیتس مرتبا شاهد ناآرامی ها و تجمعات اعتراضی است که در برخی موارد به خشونت ها و درگیری هایی منجر می شود. دو تبعه عراقی و سوری در جریان پرونده حمله به یک تبعه آلمانی 35 ساله دستگیر شدند.

معترضان شب گذشته نیز به خیابان های کمنیتس آمدند وفریاد مرکل باید برود و ما ملت هستیم سر دادند.

اعتراضات شهر کمنیتس بحث های زیادی را در بین سیاستمداران به پا کرده است. در حالی که مرکل حملات به مهاجران و خبرنگاران و آشوب ها در شهر کمنیتس را محکوم کرده رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان این گونه حملات را تکذیب کرده و در این باره نظری خلاف مرکل دارد. "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان هم خواستار اقدام علیه خشم بی پایه و اساس و تحقیر دموکراسی شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها