روسیه پدافند هوایی سوریه را ارتقاء می‌دهد

روسیه پدافند هوایی سوریه را ارتقاء می‌دهد
شنبه 17 شهريور 1397 - 17:30

سفیر مسکو در دمشق گفته است روسیه به ارتش سوریه کمک می‌کند تا پدافند هوایی این کشور را ارتقاء بخشد. اخیرا گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال حملات هوایی غرب به سوریه مطرح شده است.

العالم - سوریه

«الکساندر کینشچاک» سفیر روسیه در سوریه گفته است، مسکو در حال کمک به دمشق است تا سامانه پدافند هوایی سوریه را ارتقاء دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، سفیر روسیه در پاسخ به این سوال که «سوریه تا چه میزان در برابر حملات هوایی احتمالی کشورهای غربی حفاظت شده است»، گفت: «ما به شرکای سوری خود کمک می‌کنیم تا بهره‌وری و کارایی سامانه‌های پدافند هوایی خود را تقویت کرده و سامانه‌های فعلی را ارتقاء دهند».

وی افزود: «هنوز کار زیادی باید در این زمینه صورت گیرد چرا که همه چیز به طور کامل نابود شده اما نتایج مشخص را می‌توان همین حالا مشاهده کرد».

«سرگئی رادسکوی» رئیس عملیات اصلی ستاد کل ارتش روسیه اواخر ماه آوریل گفته بود که سوریه به زودی سامانه‌های جدید پدافند هوایی دریافت خواهد کرد.

این مقام ارشد نظامی روسیه همچنین متعهد شده بود که متخصصان روس به نیروهای ارتش سوریه کمک خواهند کرد تا به خوبی به این تجهیزات جدید مسلط شوند.

وی علاوه بر این گفته بود که سامانه‌های فعلی نیروهای نظامی روسیه نیز احیا شده و با کمک روسیه در حال ارتقاء است.

وزارت دفاع روسیه اواخر ماه گذشته میلادی (ماه آگوست) هشدار داده بود که عملیاتی تحریک آمیز برای متهم کردن دمشق به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم سوریه تحت نظارت سرویس‌های ویژه اطلاعاتی انگلیس در حال انجام است تا به این وسیله آمریکا و متحدان غربی این کشور بهانه‌ای برای انجام حملاتی جدید علیه سوریه داشته باشند.

آمریکا، انگلیس و فرانسه در ماه اردیبهشت گذشته حملاتی را علیه سوریه به انجام رساندند. این کشورها هم‌اکنون نیز اتهاماتی را علیه دمشق مطرح می‌کنند و مدعی هستند که دولت سوریه قصد دارد حمله‌ای شیمیایی علیه مردم این کشور به انجام برساند. دمشق این اتهامات را بارها رد کرده و تأکید کرده که ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را سال‌ها پیش تحت نظارت سازمان ملل از بین برده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها