قاسمی: هیچ سندی مبنی بر ایرانی بودن افراد بازداشتی مورد ادعای بحرین دریافت نشده است

قاسمی: هیچ سندی مبنی بر ایرانی بودن افراد بازداشتی مورد ادعای بحرین دریافت نشده است
يکشنبه 18 شهريور 1397 - 16:07

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ادعای وزارت کشور بحرین مبنی بر بازداشت 14 تبعه ایرانی با گذرنامه جعلی، گفت که تاکنون هیچ سند و مدرکی در این زمینه به مقامات ذیصلاح ایرانی ارائه نشده است.

العالم - ایران / سیاسی

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادعای وزارت کشور بحرین مبنی بر بازداشت 14 شهروند ایرانی که به گفته این وزارتخانه با گذرنامه‌های آسیایی و جعلی و با نام‌های غیرحقیقی وارد بحرین شده‌اند را به دلیل عدم وجود هرگونه اطلاعات بیشتر غیر قابل تأیید و اتکا خواند.

وی افزود: صرف اینکه ادعا شده افراد مزبور اصالتا ایرانی هستند و با گذرنامه جعلی وارد بحرین شده‌اند، قابل اثبات نیست و تا دریافت اطلاعات کامل در این زمینه نمی‌توان اظهارنظر بیشتری کرد.

قاسمی همچنین یادآور شد که تاکنون هیچ سند و مدرکی توسط هیچ منبع و کانالی در مورد ایرانی بودن این افراد به مقامات ذیصلاح ایرانی ارائه نشده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در عین حال با اشاره به اینکه ایران و بحرین چندین سال است که هیچگونه رابطه‌‌ای ندارند، خاطرنشان کرد: به همین خاطر هیچ روادیدی توسط دولت منامه برای شهروندان ایرانی صادر نمی‌شود و اصولا هیچگونه مبادلاتی بین دو کشور برقرار نیست و امکان سفر شهروندان ایرانی به این کشور وجود ندارد.

به گزارش فارس، وزارت کشور بحرین به نقل از مدیرکل اداره تحقیقات و پرونده‌های کیفری این کشور ادعا کرده است که 14 شهروند ایرانی با گذرنامه‌های آسیایی و جعلی و با نام‌های غیرحقیقی وارد بحرین شده و در این کشور بازداشت شده‌اند.

این وزارتخانه مدعی شده که براساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که این افراد تابعیت ایرانی دارند.

پربیننده ترین خبرها