هشدار سفارت آمریکا به اتباع خود در بصره در ایام محرم

هشدار سفارت آمریکا به اتباع خود در بصره در ایام محرم
يکشنبه 18 شهريور 1397 - 17:06

آمریکا در عراق امروز در بیانیه‌ای به کارکنان و اتباع خود هشدار داد که از هرگونه رفت و آمد در این کشور در ایام محرم بویژه عاشورا اجتناب ورزند.

العالم - عراق

سفارت آمریکا در عراق امروز یکشنبه به کارکنان کنسولگری خود در بصره و همچنین اتباع آمریکایی هشدار داد که از رفت و آمد در ماه محرم خودداری کنند.

سفارت آمریکا در بغداد در این خصوص بیانیه‌ای را صادر و در آن از «کارکنان کنسولگری آمریکا در بصره و هیات دیپلماتیک آن در عراق خواسته است که از رفت و آمدها در ماه محرم بویژه روز عاشورا به دلیل مسدود شدن خیابان‌ها و جمعیت زیاد اجتناب ورزند.»

در این بیانیه آمده است که «برخی از اعتراضات بصره به خشونت کشیده شد که در پی آن تعدادی از تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی کشته و زخمی شدند.»

سفارت آمریکا تاکید کرد که دور شدن کارکنان سفارت در بصره در هر منطقه‌ای که ممکن است در آن تظاهرات صورت بگیرد، ضرورت دارد.

تظاهرات ساکنان استان بصره عراق در اعتراض به اوضاع بد خدمات رسانی طی روزهای اخیر تشدید شد و معترضان در واکنش به کشته و زخمی شدن شماری از معترضین، ساختمان استانداری را به آتش کشیدند.

به گزارش فارس؛ استان‌های مرکزی و جنوبی عراق طی دو ماه گذشته شاهد تظاهرات اعتراض آمیز بوده‌اند که در جریان آن معترضان خواستار بهبود سطح خدمات عمومی، مبارزه با بیکاری و فساد در اداره‌های دولتی شده‌اند.

ناآرامی‌ها در شهر بصره عراق که از اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات در این شهر از سه‌شنبه هفته گذشته تشدید شده بود، در روزهای اخیر به خشونت کشیده شده است. این ناآرامی‌ها طی یک هفته اخیر 11 کشته و ده‌ها زخمی به همراه داشته است.

«ابو مهدی المهندس» نایب رئیس الحشد الشعبی بامداد امروز در یک نشست خبری اعلام کرد که «اطلاعات و مستندات کاملی در دست داریم که نشان می دهد سفارت آمریکا و کنسولگری این کشور عامل ناآرامی‌های بصره است.»

المهندس تصریح کرد: به آمریکایی‌ها می‌گوییم که ما هرگز وارد جنگ داخلی نخواهیم شد، اما طرفی که مقصر است باید پاسخگو باشد و طبق اطلاعات به دست آمده، کنسولگری آمریکا مسوول حوادث بصره است.

عضو ارشد الحشد الشعبی افزود: این آمریکا است که بین 6000 تا 8000 هزار نظامی در عراق دارد، بنابراین کودتاهای نظامی با وجود الحشد الشعبی صورت نمی‌گیرد.

پربیننده ترین خبرها