پیام «محمود عباس» به رهبر کره شمالی

دوشنبه 19 شهريور 1397 - 11:50

پیام محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تسلیم رهبر کره شمالی شد.

العالم- فلسطین اشغالی 

«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان یکشنبه (دیروز) پیام «محمود عباس» (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان را به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی تحویل داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطین «وفا»، عباس در این نامه اقدامات خطرناک دولت فعلی آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»  برای کنار زدن مسأله فلسطین را تشریح کرد؛ آخرین این اقدامات توقف کمک مالی به «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی) و توقف حمایت مالی از بیمارستان‌های قدس بود.

ابومازن همچنین تبعات انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس (در 14 می 2018) را توضیح داد و در ادامه اعلام کرد شناسایی قدس به عنوان پایتخت «اسرائیل» توسط آمریکا بر خلاف قانون بین‌المللی و قطعنامه 478 سازمان ملل مصوبه سال 1980 است.

رئیس تشکیلات خودگردان گفت تلاش رژیم صهیونیستی برای یهودی کردن مقدسات فلسطین خلاف قانون بین‌الملل است و ادامه سیاست شهرک‌سازی ، تخریب خان‌احمر، قانون کشور یهودی، مصادره اراضی، تخریب منازل، یورش‌های روزانه به مسجدالاقصی و نیز تجاوزهای روزنامه شهرک‌نشینان به ملت بی دفاع فلسطین حمایت بین‌المللی را می‌طلبد و دولت فلسطین برای هماهنگی و مشورت مستمر با کره شمالی برای مقابله با خطری مشترک، بالا بردن سطح آمادگی‌ها و نیز هماهنگی در بالاترین سطح آماده است.

بر اساس این گزارش، رهبر تشکیلات خودگردان از نامه عباس و مضمون آن استقبال و بر ایستادگی کشورش در کنار فلسطین تأکید کرد.

ریاض المالکی برای شرکت در هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری دموکراتیک خلق کره به این کشور رفته بود.

فارس 

پربیننده ترین خبرها