انتقاد کمیسر جدید حقوق بشر سازمان ملل از دولت بحرین

انتقاد کمیسر جدید حقوق بشر سازمان ملل از دولت بحرین
دوشنبه 19 شهريور 1397 - 21:31

کمیسر جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل در نخستین سخنان خود در نشست این شورا، از دولت بحرین به دلیل اوضاع نابسامان حقوق بشری در این کشور انتقاد کرد.

 

العالم - بحرین

«میشل باشلت» که به تازگی به عنوان کمیسر شورای حقوق بشر سازمان ملل و جانشین «زید بن رعد الحسین» تعیین شده است، از وضعیت حقوق بشر چند کشور از جمله بحرین و وضعیت مسلمانان روهینگیا، انتقاد کرد.

باشلت در این سخنانش به اوضاع حقوق بشر در بحرین اشاره کرد و گفت: «آنگونه که به دفتر ما ابلاغ شده موارد زیادی از لغو تابعیت در بحرین وجود دارد.»

وی بازنگری در قوانین مربوط به لغو تابعیت در بحرین و همسویی آن با تعهدات این کشور به موجب قانون بین‌المللی را خواستار شد.

طبق گزارش وبگاه «مرآة البحرین»، باشلت درباره انتخابات پارلمانی و شورای شهری آینده در بحرین نیز گفت که «گزارش‌های مربوط به کنار گذاشتن شهروندان بحرینی از انتخابات آینده، نگران‌کننده است.»

وی همچنین آزادی بازداشت‌شدگان از جمله تمامی فعالان حقوق بشر و «نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را مورد تأکید قرار داد.

کمیته بین‌المللی حقوق بشر در تازه‌ترین گزارش خود به دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو از وضعیت حقوق بشر در بحرین ابراز نگرانی کرده و گفته است شرایط برای مخالفان در این کشور حاشیه خلیج فارس در سال گذشته بدتر شده است.

حبس شماری از معارضان بحرینی به خصوص شخصیت‌های برجسته همچون «نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر و تعدادی از روحانیون شیعه از جمله شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق»، باعث انتقاد مجامع بین‌المللی شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها