شی برای شرکت در «مجمع اقتصادی شرق» و دیدار با پوتین وارد روسیه شد

شی برای شرکت در «مجمع اقتصادی شرق» و دیدار با پوتین وارد روسیه شد
سه شنبه 20 شهريور 1397 - 13:53

رئیس جمهور چین برای اولین بار در نشست «مجمع اقتصادی شرق» در «ولادی‌وستوک» شرکت می‌کند و در حاشیه نشست با همتای روس خود دیدار خواهد کرد.

العالم - آسیا

«شی جینپینگ» رئیس جمهور چین امروز (سه‌شنبه) وارد شهر «ولادی‌وستوک» محل برگزاری نشست سالیانه «مجمع اقتصادی شرق» شده است. 

به نوشته خبرگزاری «شینهوآ»، این برای اولین بار است که رئیس جمهور چین  در نشست مجمع اقتصادی شرق حضور دارد.

«مجمع اقتصادی شرق» از سال ۲۰۱۵ به صورت سالیانه در «ولادی‌وستوک» روسیه برگزار شده و امسال این نشست در طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (امروز و فردا) برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این نشست تشویق سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مناطق شرق دور برگزار می‌شود و ده‌ها هیأت خارجی در آن حضور دارند.

قرار است شی در حاشیه این نشست با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند. حضور شی در این نشست حاکی از روابط نزدیک دو کشور است.

همزمان با این نشست، رزمایش سالیانه روسیه به مدت ۵ روز آغاز شده است و به نوشته  «وال استریت ژورنال» امسال برای اولین بار مسکو از یک کشور خارج از دایره کشورهای شوروی سابق برای مشارکت در رزمایش سالیانه خود دعوت کرده است و نیروهای چینی به نیروهای روسیه ملحق شده‌اند. 

«شینزو آبه» نخست وزیر چین و «لی ناک-یون» نخست وزیر کره جنوبی نیز در این نشست حضور دارند. همچنین «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای حضور در نشست سالیانه «مجمع اقتصادی شرق» از سوی پوتین دعوت شده بود، اما پیونگ یانگ اطلاع داد کیم زمان  دیگری به روسیه سفر خواهد کرد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها