توصیه‌های حجت الاسلام محمدی گلپایگانی به اساتید و روحانیون؛ سنگ صبور دانشجویان باشید

توصیه‌های حجت الاسلام محمدی گلپایگانی به اساتید و روحانیون؛ سنگ صبور دانشجویان باشید
سه شنبه 20 شهريور 1397 - 14:45

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به نقش مهم اساتید و روحانیون در مواجهه با دانشجویان از آنها خواست سنگ صبور دانشجویان باشند.

العالم - ایران

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، پس از قرائت حکم حجت الاسلام مصطفی رستمی، اظهار کرد: حامل سلام گرم رهبر معظم انقلاب به تک تک شما هستم.

وی درباره شخصیت حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: پیش از من دوستان درباره آقای محمدیان توصیفات موسعی را اعلام کردند و چیزی برای من باقی نگذاشتند. قطعا این سخنان درست و به حق بوده است. آنچه که من در دفتر مقام معظم رهبری در جلسات هفتگی با ایشان مشاهده کردم،  چیزی جز حسن خلق و دلسوزی نبود.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی در ادامه ضمن تبریک عید غدیرخم تصریح کرد: هر چند از زمان این عید بزرگ گذشته است اما یکی از اعیاد بزرگ ما و گویای حقانیت است مانند همان حدیث معروفی که درباره امام علی(ع) شیعه و سنی بر من متفق القول هستند (الحق مع العلی والعلی مع الحق).

وی در ادامه با اشاره به ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) یادآور شد: در دنیا حوادث مختلفی رخ داده است که گاها تأثیرگذار بودند مانند جنگ جهانی اول و دوم که برخی از منابع، میزان تلفات جنگ جهانی دوم را 55 میلیون نفر اعلام کردند اما این وقایع با گذشت سالها به فراموشی سپرده شد اما چرا حادثه عظیم کربلا و شهادت 72 نفر در آن روز از دلها و ذهن‌های مسلمانان و شیعیان خارج نمی‌شود؟

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: داستان کربلا در کتاب دل ما نقش بسته است. این به دو دلیل است یکی اینکه امام حسین(ع) فردی دارای شخصیت ممتاز و برجسته است و دیگر اینکه هدف او مقدس بود و در این مسیر از همه چیز گذشت. امام حسین (ع) در راه خود همه فداکاری‌ها را انجام داد و از هر چیزی که انسان به آن علقه و محبت دارد، گذشت.

وی خطاب به اساتید و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یادآور شد: آنچه که پیامبر عمل کرد و موفق شد مانند کتاب درسی پیش روی همه ما قرار دارد. اولین نکته در  این زمینه اخلاق خوش پیامبر است. شما نیز به عنوان اساتید و روحانیون معظم با نسل جوان روبرو هستید. جوانان ما امروز در مواجه با صدها شبهه از سوی رسانه‌ها ماهواره‌ها و شبکه‌های مختلف هستند. آنها در این شرایط هیچ پناهی جز روحانیون معظم و اساتید بزرگوار ندارند؛ لذا در قبال آنها باید حوصله کرد و شما باید سنگ صبور دانشجویان باشید.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به ظرفیت قرآن و احادیث برای گذر از سختی‌ها یادآور شد: از فرصتی که در اختیار دارید به سادگی عبور نکنید، حضور جوانان را قدر بدانید و از این ظرفیت برای تبلیغ استفاده کنید. معتقدم نهاد با دو موضوع "قرآن و احادیث" می‌تواند در این مسیر به خوبی گام بردارد.

وی در پایان سخنان خود اعلام کرد: قطعا کسانی که در این جایگاه خدمت کردند، این خدمت برای آنها ذخیره‌ای برای آخرت محسوب خواهد شد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها