هشدار آمریکا به شرکت‌های هواپیمایی درباره امن ترین آسمان منطقه!

هشدار آمریکا به شرکت‌های هواپیمایی درباره امن ترین آسمان منطقه!
سه شنبه 20 شهريور 1397 - 16:03

نهاد هماهنگ‌کننده صنعت هوانوردی آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای هشدار سالانه به شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی درباره عبور از آسمان ایران را تمدید کرد و به آن‌ها توصیه کرد در عبور از ایران احتیاط به خرج دهند.

العالم - گزارش

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه «اداره خدمات هوایی» که زیرمجموعه «اداره فدرال هوانوردی» آمریکاست، با اشاره به افزایش تنش در روابط میان ایالات متحده و ایران، عنوان شده است که خطوط هوایی باید این مسئله و همچنین احتمال تردد هواپیماهای نظامی در آسمان ایران به واسطه درگیری‌های سوریه را در نظر بگیرند.

در بخشی از نامه‌ای که این اداره به مشتریانش زده، آمده است: «با وجود آنکه بازگشایی خطوط هوایی عراق در نوامبر سال گذشته گزینه‌های تردد بیشتری را فراهم کرده... [اما] هیچ مسیر ایده‌آلی در آن منطقه وجود ندارد و شرکت‌های هواپیمایی باید خود ارجحیت میان عراق و ایران را بررسی کنند»

این هشدار پیش از این هم صادر شده بود و روز یکشنبه بیانیه سال گذشته منقضی شد. اشاره به تنش میان واشنگتن و تهران موردی است که به بیانیه امسال اداره هوانوردی آمریکا اضافه شده است.

قدردانی ایکائو از ایران برای حل بحران‌های هوانوردی منطقه

این در حالی است که محمد خلیفه رحمان – رییس دفتر منطقه‌ای ایکائو – در حاشیه سومین جلسه بررسی وضعیت مدیریت ترافیک هوایی منطقه خاورمیانه به طور رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های ایران تقدیر کرد و ایران را به عنوان اعتبار این صنعت در منطقه برشمرده است. به گفته وی اصلی‌ترین دلیل این تقدیر اقدام ایران در حل بحران‌های هوانوردی اخیر در منطقه بوده است.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسمی که به مناسبت روز پدافند هوایی کشور در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد هوشمندی و یکپارچگی سامانه‌های پدافند هوایی کشوررا ضامن امنیت آسمان ایران اسلامی و ترددهای هوایی ملی و بین المللی توصیف و تصریح کرد:  مایه مباهات و مسرت است که سازمان هواپیمایی جهانی(ایکائو) طی چندد سال اخیر، آسمان ایران را امن‌ترین آسمان منطقه حساس و راهبردی خاورمیانه (غرب آسیا) معرفی کرده است.

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده سابق قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در نشستی خبری که به مناسبت دهمین سالگرد تشکیل این قرارگاه برگزار شد، با اشاره به فعالیت شبانه روزی پدافند هوایی و همکاری این مجموعه با سایر مجموعه های کشوری و لشکری خاطر نشان کرد: روزانه بیش از 1400 فروند هواپیما از آسمانهای کشور عبور می کنند، اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد که این نتیجه هوشمندی و یکپارچگی سامانه‌های پدافندی است به همین دلیل است که ایکائو (سازمان هواپیمایی جهانی) جمهوری اسلامی ایران را امن‌ترین آسمان منطقه می‌داند.

همچنین طی اردیبهشت ماه امسال ۵۴۲۳۸ پرواز داخلی، عبوری و بین المللی توسط کنترلرهای اداره کنترل فضای کشور کنترل و هدایت شد.

بر اساس این گزارش کنترلرهای اداره کنترل فضای کشور در اردیبهشت 16 هزار و 732 پرواز داخلی، 30 هزار و 521 پرواز عبوری، 6 هزار و 397 پرواز بین‎المللی و 588 سایر پروازها را بر فراز آسمان ایران کنترل و هدایت کرده‎اند.

به این ترتیب، در اردیبهشت به طور میانگین روزانه 540 پرواز داخلی، 985 پرواز عبوری، 206 پرواز بین‎المللی و در مجموع روزانه حدود 1750 پرواز بر فراز آسمان کشورمان انجام شده است.

در فروردین امسال 17278 پرواز داخلی، 31 هزار و 966 پرواز عبوری، 8 هزار و 686 پرواز بین‎المللی، 616 سایر پروازها و در مجموع 58 هزار و 555 پرواز بر فراز آسمان ایران کنترل و هدایت شده‎اند.

با توجه به موارد فوق و امنیت بالای ایران، کذب بودن ادعاهای آمریکا دوباره ثابت می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها