دبيركل جمعيت دموكرات وحدت محور بحرين

بحران بحرین با سرکوب حل نمی شود

بحران بحرین با سرکوب حل نمی شود
جمعه 7 مهر 1391 - 18:38

دبيركل " جمعيت دموكرات وحدت محور بحرين " راه حل بحران بحرين را تحول واقعي به سمت دموكراسي، توقف نقض حقوق بشر، لغو راهکار پليسي، زمينه سازي براي برگزاري گفت و گو با محوريت حركت به سمت اصلاحات ريشه اي در كشور عنوان کرد.

" فاضل عباس " در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: سازمان " فريدام هاوس "، بحرين را از نظر آزادي اينترنت به عنوان يكي از عقب مانده ترين كشورها معرفي كرد و اين كشور را در زمينه اينترنت در شمار كشورهاي " غيرآزاد " قرار داد و اين نشان دهنده عقب ماندگي بحرين در زمينه آزادي هاست.

وي سپس با اشاره به رتبه بندي سازمان فريدام هاوس گفت: بحرين در سال 2011، از ميان 100 كشور در رتبه شصت و دوم قرار داشت اما در سال 2012 از میان 100 كشور به رتبه هفتاد و يكم تنزل كرد و اين امر نیز بیانگر ادامه سركوب مردم بحرين توسط رژيم آل خليفه است.

دبيركل جمعيت دموكرات وحدت محور بحرين افزود: رژيم آل خليفه سعي كرد خيزش مردم اين كشور را اقدامي طائفي جلوه دهد تا به اين بهانه به راحتي اصول حقوق بشر را زير پا نهد و با به كارگيري سياست مشت آهنين، مردم را ساكت كند و در اين راه انواع جنايت ها را كه شرح آن در گزارش كميته حقيقت ياب بسيوني آمده است، مرتكب شد.

وي تلاش برخي شركت هاي روابط عمومي براي دور زدن حقوق بشر در بحرين را تلاشي نافرجام دانست و تاكيد كرد مردم همچنان به خيزش خود ادامه خواهند داد تا مطالبات آن ها كه يك سال و نيم است براي آن مبارزه مي كنند، محقق شود.

" فاضل عباس " در پايان تاكيد كرد: راه حل بحران بحرين، گفت و گوي جدي سياسي است كه بر اساس آن، حكومت، قدرت را به مردم واگذار كند و مردم بار ديگر منشا قدرت در كشور شوند بنابراين تلاش رژيم براي تغيير واقعيت ها و درگيري طائفه اي جلوه دادن خيزش مردمي، نه تنها به حل بحران منجر نمي شود، بلكه بحران را پيچيده تر خواهد كرد.

28-14:52

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها