موگرینی: به حمایت از برجام ادامه می‌دهیم

موگرینی: به حمایت از برجام ادامه می‌دهیم
چهارشنبه 21 شهريور 1397 - 02:08

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد؛ همچنان به حمایت خود از توافق اتمی ایران ادامه می دهیم.

العالم - اروپا

فدریکا موگرینی گفت: " ما به حمایت از توافق اتمی با ایران ادامه داده ایم و ادامه خواهیم داد. ما همچنان به حمایت خود از توافق پاریس درباره تغییرات آب و هوایی و تامین مالی همه نهادهای تحت نظارت سازمان ملل متحد و از جمله نهادی که مربوط به آوارگان فلسطینی است یعنی آژآنس آنروا، ادامه خواهیم داد. به طور کلی ما معتقدیم که نباید به معیارهای بین المللی به عنوان محدودیت برای برخی بنگریم بلکه باید این معیارها منافع همگان را تضمین کنند. ما همچنان با همه توان به سرمایه گذاری در سیستم سازمان ملل ادامه خواهیم داد.

وی افزود: ما در این راه تنها نیستیم. ما در راه رسیدن به این اهداف تنها نیستیم. بلکه برعکس از کانادا تا استرالیا و از آمریکای جنوبی تا جنوب شرق آسیا، از اتحادیه آفریقا تا آسه آن همگان خواهان چند جانبه گرایی موثر هستند و این واژه را به کار می برند و از متحدان خود می خواهند که در این جهت و ایجاد آن حرکت کنند. همه آنها به اتحادیه اروپا به عنوان یک متحد مسئولیت پذیر و قابل تکیه و اعتماد در جهان امروز نگاه می کنند. بنابراین ما مسئولیتی بر عهده داریم. حفاظت و اصلاحات در چند جانبه گرایی تنها یک اقدام جمعی است و این موضوع سبب می شود که ما سرمایه گذاری قابل توجهی بر روی این هم فکری و اتحاد در رابطه با چند جانبه گرایی موثر داشته باشیم. در این راستا ما تلاش می کنیم که به دنبال اتحاد و همکاری در سطح جهانی باشیم تا چند جانبه گرایی را تقویت کنیم.

موگرینی افزود: ما همچنین باید همراه آمریکا هرگونه راه ممکن را برای مقابله با ناکارآمدی های سیستم کنونی چند جانبه گرایی بررسی کنیم. ما باید نهادهای بین المللی را موثرتر کنیم و زمینه پیشرفت آنها را فراهم کنیم. شما به عنوان اعضای پارلمان اروپا نقش مهمی را در رابطه با روابط مان با آمریکا می توانید ایفا کنید. به نظرم این گزارش به خوبی این موضوع را نشان می دهد. ما می توانیم از طریق کمیته های مختلف پارلمان اروپا در این مسیر حرکتی درست داشته باشیم. ما می توانیم از طریق مقامات آمریکا و کانادا و مذاکره با آنها پیشرفت هایی در این رابطه داشته باشیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها