فساد ،اقتصاد یمن را فلج کرده است

فساد ،اقتصاد یمن را فلج کرده است
جمعه 7 مهر 1391 - 19:18

نويسنده و فعال حقوقي يمني با اشاره به بحران اقتصادي اين کشور، گفت:كمك هاي مالي به اين كشور به علت گسترش فساد، در مسير بهبود اوضاع اقتصادي کشور هزينه نمي شود.

"عبدالكريم الخيواني" در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت : كمك هاي مالي به يمن،  حيف و ميل مي شود و نبايد و به علت گسترش فساد نباید به این کمک ها امید داشت.   

خاطرنشان می شود که چهارمين نشست يك روزه گروه " دوستان يمن " با حضور بيش از 39 كشور و سازمان منطقه اي و بين المللي امروز (جمعه) در شهر نيويورك به كار خود پايان داد.

الخيواني گفت : اطلاعات موجود حاكيست كه آمريكا حجم كمك هاي خود به يمن را كاهش خواهد داد، بنابراين ما نبايد اميد داشته باشيم كه حاميان مالي به وعده هاي خود عمل كنند و كمك هاي وعده داده شده را به دولت يمن اعطا كنند.

وی افزود : اوضاع يمن باعث نگراني حاميان مالي شده است لذا نمي خواهند اموال خود را هدر بدهند . دولت يمن بايد ابتدا براي تحقق وحدت ملي ، ريشه كني فساد و تدوين برنامه اي واقعي تلاش كند تا طرف هاي خارجي به دولت اعتماد كنند .

الخيواني گفت: ملت يمن چاره اي بجز ادامه انقلاب ندارد زيرا فقط انقلاب قادر به ريشه كني فساد و مجازات مفسدان است و ملت بدون ادامه دادن به انقلاب نمي تواند زندگي مناسبي براي خود فراهم كند .

این فعال حقوقي يمنی افزود : يمن به كشوري ويران تبديل شده و مشكلات بسيار بزرگي دارد و طرح شوراي همكاري خليج فارس نه تنها مشكلات يمن را حل نكرد بلكه به تشدید این مشکلات منجر شد.

AM - 28 - 16:01

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها