اعزام 20 هزار فرد مسلح وابسته به ترکیه از حلب به ادلب

اعزام 20 هزار فرد مسلح وابسته به ترکیه از حلب به ادلب
چهارشنبه 21 شهريور 1397 - 12:30

دولت آنکارا به 20 هزار نیروی گروه مسلح موسوم به "ارتش ملی" دستور داده است که راهی ادلب شوند تا در کنار دیگر گروه های مسلح و گروه تروریستی جبهه النصره با ارتش سوریه بجنگند.

العالم - سوریه 

این در حالیست که ارتش سوریه خود را برای آغاز عملیات نظامی در ادلب آماده کرده است.

این خبر را منابع نزدیک به گروه ارتش ملی منتشر کردند. ترکیه گروه ارتش ملی را در مناطق تحت تصرف تشکیلات شبه نظامی "سپر فرات" و گروه تروریستی "ارتش آزاد سوریه" در شمال شرق استان حلب تشکیل داده است.

این منابع در مصاحبه با پایگاه خبری "وطن آنلاین" اعلام کردند: فرماندهی ارتش ترکیه به گروه ارتش ملی دستور داده است که هر چه زودتر بخشی از نیروهای مسلح خود را به مناطقی در ادلب اعزام کند تا این نیروها پیش از آغاز عملیات ارتش سوریه به گروه مسلح "جبهه آزادیبخش ملی" و جبهه النصره بپیوندند و مانع نزدیک شدن ارتش به مناطقی شمالی دو استان حماه و لاذقیه، مناطق غربی و جنوب شرقی ادلب و مناطق شمال غربی حما شوند.  

این منابع افزودند: اولین دسته از گروه ارتش ملی احتمالاً آخر این هفته راهی ادلب خواهند شد و 10 هزار نفر از نیروهای این گروه در شهرهای عفرین، اعزاز و الباب برای حفاظت از مناطق تحت کنترل خود باقی خواهند ماند تا از حملۀ احتمالی ارتش سوریه به این مناطق جلوگیری کنند زیرا ارتش نیروها و تجهیزات نظامی خود را در اماکنی نزدیک این شهرها مستقر کرده است.

منابع مذکور اعلام کردند: ارتش ترکیه شبه نظامیان تحت امر خود را در شمال استان حلب به انواع اسلحه و مهمات با هدف آمادگی برای عملیات ادلب مجهز کرده است.

کارشناسان نظامی در مصاحبه با پایگاه خبری وطن آنلاین گفتند که ترکیه تمایل چندانی به اعزام نیروهای مسلح بیشتر از شمال حلب به ادلب ندارد زیرا می ترسد که ارتش سوریه عملیات نظامی گسترده ای را برای سرکوب جبهه النصره در بخش شمالی حلب و تأمین امنیت مناطق تحت کنترل خود در این بخش اجراء کند.

یکی از کارشناسان معتقد است که ترکیه فقط " جنجال رسانه ای" به راه انداخته است تا روحیه تروریست های مستقر در ادلب را بالا ببرد.  

پربیننده ترین خبرها