تداوم مخالفت ها با تخریب روستای فلسطینی "خان الاحمر"

تداوم مخالفت ها با تخریب روستای فلسطینی
چهارشنبه 21 شهريور 1397 - 14:56

آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا از رژیم اشغالگر صهیونیستی خواستند که از تخریب روستای خان الاحمر در کرانه باختری رود اردن خودداری کند.

العالم - فلسطین اشغالی 

یکی از دادگاه های رژیم صهیونیستی حکم تخریب روستای خان الاحمر را صادر کرده است.

این پنج کشور اروپایی در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: ما همصدا با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر از اسرائیل می خواهیم که از تخریب روستای خان الاحمر و آواره کردن مردم این روستا خودداری کند.

در این بیانیه آمده است: تخریب روستای خان الاحمر عواقب بسیار ناگواری برای مردم این روستا خصوصاً کودکان خواهد داشت و سنگی در مسیر راهکار تشکیل "دو کشور" محسوب می شود. 

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه هفته گذشته (5 سپتامبر) با دادخواست ساکنین روستای خان الاحمر مبنی بر جلوگیری از تخریب این روستا و آواره کردن مردم آن مخالفت کرد.

دهها خانواده فلسطینی در روستای خان الاحمر زندگی می کنند که اسرائیل این خانواده ها را در دهه پنجاه قرن گذشته از منطقه نقب در جنوب اراضی اشغالی 1948 آواره کرده بود. 

اسرائیل می خواهد این خانواده ها را به منطقه ای در نزدیکی روستای العیزریه بکوچاند.

چند شهرک صهیونیست نشین در اطراف روستای خان الاحمر احداث شده است و اسرائیل می خواهد با تخریب این روستا اراضی واقع بین قدس و بحرالمیت را از وجود فلسطینی ها تخلیه کند. در روستای خان الاحمر یک مسجد و یک مدرسه نیز وجود دارد که این دو بنای دینی و آموزشی نیز در معرض تخریب قرار دارد.

کمی پیش از پایان مهلتی که اسرائیل به فلسطینی ها برای تخریب روستای خان الاحمر داده است، فلسطینی ها روستای جدیدی را به نام "وادی الاحمر" در برابر روستای خان الاحمر احداث کردند.

نظامیان صهیونیست برای اجرای حکم دادگاه راه های منتهی به روستای خان الاحمر را مسدود کرده اند. این در حالیست که گروهی از فلسطینی ها در روستای خان الاحمر در اعتراض به این حکم تحصن کرده اند.

نظامیان صهیونیست اجازه نمی دهد که فلسطینی های بیشتری برای ابراز همبستگی با ساکنین روستای خان الاحمر وارد این روستا شوند و روستای مذکور را محاصره کرده اند.

پربیننده ترین خبرها