فرودگاه بین‌المللی پایتخت لیبی بار دیگر تعطیل شد

فرودگاه بین‌المللی پایتخت لیبی بار دیگر تعطیل شد
چهارشنبه 21 شهريور 1397 - 16:29

در پی اصابت چند موشک به منطقه‌ای در نزدیکی فرودگاه «معیتیقه» در طرابلس پایتخت لیبی، مدیریت فرودگاه توقف پروازها در این فرودگاه را اعلام کرد.

 

العالم - لیبی

در ادامه درگیری‌ها در شهر طرابلس لیبی، دیشب چند موشک به فرودگاه معیتیقه اصابت کرد که به دنبال آن پرواز‌های فرودگاه متوقف و تمامی پروازها به فرودگاه مصراته انتقال داده شد.

فرودگاه معیتیقه در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک آن منتشر شد، اعلام کرد که «دستوراتی درباره توقف پروازها در فرودگاه بین‌المللی معیتیقه و انتقال پروازها به فرودگاه بین‌المللی مصراته صادر شده است».

بنابر گزارش شبکه روسیا‌الیوم، روز سه‌شنبه (دیروز) همچنین فرودگاه معیتیقه اعلام کرد که یک هواپیمای مسافربری که از اسکندریه مصر در حال پرواز به طرابلس بود در پی اصابت چند موشک به فرودگاه معیتیقه، به مصراته تغییر مسیر داد.

سخنگوی یک گروه مسلح که فرودگاه مذکور را تحت سیطره خود دارد، گفت که حمله موشکی تلفات انسانی و یا خسارت مادی در بر نداشت.

طرابلس پایتخت لیبی از حدود سه هفته پیش شاهد درگیری بین گروه‌های وابسته به دولت وفاق ملی و گروه موسوم به «اللواء السابع» است که طی چند روز گذشته پس از میانجی‌گری سازمان ملل توافق آتش‌بس بین این گروه‌ها حاصل شد اما این گروه‌ها بار دیگر درگیری در این شهر را ازسر گرفته‌اند.

دو روز پیش نیز یک گروه مسلح با حمله به موسسه ملی نفت لیبی، ساختمان آن را منفجر کردند که خسارت‌های زیادی به ساختمان وارد شد و دو نفر از کارکنان آن کشته و شماری نیز زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها